Moederbord met AGP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fab300

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Hallo,
Ik wil graag een nieuwe processor omdat mijn huidige een beetje traag is tegenwoordig (P4 2,8 GHz) en daar moet ik natuurlijk ook een mooi moederbordje bij vinden.
Niet zo'n probleem natuurlijk, maar ik heb 2 maanden geleden een AGP videokaart gekocht die vrij duur was, dus die wil ik natuurlijk ook behouden. Maar de meeste moderne moederborden hebben geen AGP meer.
Ik dacht qua processor aan een AMD, omdat die ondanks de achterstand op Intel toch best degelijk zijn en ook veel goedkoper, en dan heb ik voor het moederbord socket FM1, AM3 of AM3+ nodig. Over de prijs: Ik wil niet veel hoger gaan dan €100, maar als het echt nodig is moet het maar. De processor kies ik wel uit op het passende moederbord (andersom dan de meeste mensen doen). Ik wil dan wel een goede processor vandaar deze sockets.
Ik heb nog een PCI wifi antenne, maar PCI is meestal geen probleem bij moederborden.
En ik heb ook nog 4 geheugenbankjes DDR, kunnen die in DDR2/3?
Bedankt!
Grtz. Fabian.

en wat is het voordeel dat je bij conrad kijkt...is dat de oplossing voor het probleem van de vraagsteller.

@Ivanjacob: Conrad geeft niet zoveel.En wellicht is de hulp goed als je zelf even gekeken had.

Een bordje gevonden
http://tweakers.net/pricewatch/142167/asrock-am2nf3-vsta.html

Wat ik me wel afvraag is dat dergelijke bordjes vaak maar beperkt aan cpu ondersteuning hebben.Vraag is dan of je er echt iets mee gaat opschieten tenopzichte van je huidige p4

En ik heb ook nog 4 geheugenbankjes DDR, kunnen die in DDR2/3?

Neen...

EDIT:Ik heb even naar de cpu support gekeken naar het door mij gevonden bordje.En ik moet toegeven dat het me niet tegen valt(bios update zou bij sommige cpu's nodig zijn)
http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=AM2NF3-VSTA

Maar ja...om nou een bord en cpu te kopen omdat je perse die agp kaart wilt behouden dan vraag ik me af...serieus?
Dan moet toch echt de topper onder agp zijn en dat is de 3850.Voor lager vind ik zonde van het geld want je kunt geen verdere upgrade meer doen en dan zit je met een cpu en mobo waar je niets meer mee kunt behalve droppen op bijv Marktplaats.

Laatst bewerkt:
Beetje late reactie, ik kreeg geen e-mailnotificatie's dus ik dacht dat er geen antwoorden waren :rolleyes:
Nou het is dus een 3850 (was ik een paar maanden geleden mee geholpen trouwens door frankwannet) maar je hebt wel gelijk denk ik; ik kan niet zo gek veel uitbreidingen doen dan, alleen PCI. Momenteel heb ik een Intel 82801 moederbord, kan dat? Weet niet zo goed hoe ik dat moet zoeken, maar volgens mij heet het zo.
Ik heb een aardig tijdje op Conrad gezocht en ik heb dus niks gevonden, niet bij Intel en niet bij AMD. Ook bij Informatique heb ik gezocht want daar staan ook aardig wat moederborden op, ook niks gevonden. Dus die ASrock is één van de weinige keuzes en die heeft eigenlijk geen uitbreidingsmogelijkheden. Nou dit is een moeilijke keus!
Wat zijn ongeveer even goede PCI-e kaarten (die niet ontzettend duur zijn) als mijn AGP?

EDIT: Die ASRock is een AMD2 bord. Daar kan je toch geen goede processors meer op kwijt?

Laatst bewerkt:
Hoi...

Voor jouw EDIT zie mijn EDIT in vorige bericht.

Maare is het niet verstandiger om zowieso naar iets nieuws te kijken??

Wat betreft die 3850:klopt..ik zat van de week even terug te kijken bij je en zag dat idd om die 3850 ging.

Laatst bewerkt:
Oja, even overheen gekeken.
Hoe bedoel je iets nieuws?

Nieuwe pc???
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar om nou een mobo,cpu en wellicht nieuw ram(etc)te kopen omdat je die 3850 wilt behouden??

Tja, daar heb je wel een punt. De PCI-e kaarten zijn ook goedkoper en sneller, maar voor een €500-700 kan ik toch wel een mooie PC kopen. Maar als ik bijv. een nieuw moederbord + nieuwe processor + nieuwe videokaart koop ben ik volgens mij alsnog goedkoper uit en misschien ook sneller! Want de rest van mijn pc (wat daar nog van over is als je de belangrijkste onderdelen eruithaalt :p) is nog heel goed al heb ik geen BlueRay speler.
Bijvoorbeeld:
Sapphire Radeon HD5450 PCI-e 1GB €32
AMD Phenom II X4 965, 3.40GHz €131
Asus M4N75TD (AM3, 4x DDR3) €69
Is samen €232 voor een compleet upgradesetje. Of doe ik iets verkeerd?
EDIT: Oja, plus de voeding, waar ik ook een nieuwe voor nodig heb dan: Antec Basiq Power VP-450P (450 watt) €45
Dsu dan samen €277.

Laatst bewerkt:
Voor 500-700 euro kan je een mooie complete pc kopen ja.
Mocht je dat kunnen dan eerder daarvoor gaan als een upgrade setje.

Maar goed ..dat is geheel aan jou.Eerst maar eens bij jezelf beslissen wat je wilt(en kunt)Mocht je iets willen dan liever een topic openen in sectie aankoop nieuw systeem/upgraden.

Ik wist niet dat dat bestond? Ik dacht dat ik hier goed zat...
Nou bedankt voor de hulp hoor!

Het forum is groter dan je denkt:D:D

In die sectie lopen wat leden die een goede kijk hebben op samenstellingen van een pc of upgradeset.Als je daar je wensen aangeeft komt er vast wel iets moois uitrollen.

Wat betreft dit topic:je kunt wel gaan voor een bordje met agp en nieuwe cpu maar mocht je 3850 een keer overlijden dan kan je eigenlijk niets meer en blijf je in die agp hangen.Dat is die kaart niet meer waard.
Die oude pc kan je wellicht nog verkopen aan iemand met kleine kids bijv.(het is maar een idee).

Nou ja, ik denk er nog wel even over na. Denk dat ik inderdaad voor een nieuwe pc of een upgrade set inclusief videokaart ga en die 3850 dan verkoop. (als ik mijn pc verkoop kan ik die 3850 eruit halen en apart verkopen; mijn pc heeft nog onboard video 96mb en die 3850 is nog wel wat waard op mp ;))

en anders even op de banner in de prijsvraag klikken. krijg je ook een leuke site met goedkope computers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan