moederbord of processor, welke is kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hoi allemaal,

Ik heb hier een computer die 2-4 seconden nadat ik hem aanzet weer uitfloept, zonder piepjes, zonder beeld.
Ik ga er van uit dat het moederbord (M2N68-AM) of de processor of allebei kapot is/zijn. Ik heb de processor op een ander moederbord (M2N) getest waarvan ik niet zeker weet of deze nog goed werkt. Bij dit moederbord gaat de computer niet na 2-4 seconden uit, maar ik krijg ook geen beeld (kan dus komen omdat ook dit moederbord niet goed functioneert).

Mijn vraag: kan ik er nu al van uit gaan dat de processor wel werkt, en ik een nieuw moederbord moet aanschaffen ? Of zijn er nog andere mogelijkheden ?

Lijkt me sterk, ik ben met het vastzetten van de processorcooler uitgeschoten en nav dat ongelukje is het probleem ontstaan...

nee klopt, ik neem het je ook niet kwalijk. Kan ik op basis van zojuist genoemde resultaten al aannemen dat de processor nog werkt of moet ik verder testen ?

volgens mijn mening is het de moederbord, probeer te zien of je cpu werkt als je hebt in een andere pc steekt

mvg, haveacoke

Bedankt voor je reactie, ik heb vanmiddag op de bonnefooi een mb gekocht en heb alles inmiddels weer aan de praat. Het oude mb was dus idd kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan