Moederbord of temperatuur probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2010
Geachte leden,

Op een avond zat ik te surfen op inet (met World of Warcraft op achtergrond, hierdoor draaid de pc meestal wel op volle toeren )en de pc viel ineens uit.

De pc heb ik meerdere malen gereboot maar telkens kwam ik tot windows laatscherm en viel ie uit. Hier van uitgaande dacht ik aan een temperatuur probleem dus ben de pc en ventilator van cpu schoon gaan maken. ( zat veeel stof tussen)

wat specificaties:

Intel Pentium 2.8ghz (overclocked tot 3.0ghz)
256ram + (1x 256) / 1x 512) modules erbij gezet.
Nvidia GF 6200LE 256MB DDR2 TV DIVI ( deze wordt erg warm terwijl alleen in BIOS)
Data: PC is zo'n 8 jaar oud. ( misschien een probleem? verouderde koelpasta bijv?)

Na het schoonmaken start de pc op maar valt uit na het laden van BIOS, haal het laadscherm van windows niet eens. (kan wel in bios)

Als ik mijn USB toetsenbord eruit haal start ie verder op maar geeft ie twee piepjes en krijg ik; ERROR: 0211: Keyboard error, doe keyboard er weer in en dan werkt ie, druk op <f1> to ressume en valt gelijk uit. IN Bios kan ik de optie om keyboard errors te negeren niet vinden?. Met ander toetsenboard gebeurd het zelfde. Met, valt ie gelijk uit. zonder geeft ie 0211: toetsenbord error aan.

Voor ik toetsenbord error krijg checked de pc de overige hardware, de geheugen modules lijken gewoon te werken en de fans draaien dus dit lijkt me niet het probleem.

Heb de pc ook opgestart zonder geluidskaart/netwerk kaart maar krijg zelfde. ook bij gebruik van de onboard vid kaart.

Begin beetje radeloos te worden. Heb bios naar default setting gebracht maar doet ook niks. Het keyboard error is beetje vreemd, maar lijkt me dat het probleem ergens anders ligt.

Hoop dat deze info voldoende is om paar suggesties te krijgen,

zie er graag een paar tegemoet.

Met vriendelijke groet,

flipz

Laatst bewerkt:
Het vele forums bekeken en worden veel BIOS opties opgenoemd, net als het niet kunnen vinden van Blokkeren van keyboard errors kan ik onder BIOS / System Management alleen deze info vinden al dan niet bewerken.

Fan State:
CPU: None ( dit is al vreemd aangezien ie wel draaid?)
Auxiliary: None
Power Supply: Ok
---
Thermal Sensor state;
CPU: OK
System: OK
Battery State: OK

Ok, hier heb ik ff voor nodig al wat is je gedachte hierachter?

bedankt voor snelle reactie btw. :)

grts

of je koelpasta is verdroogd of je cpu zit er niet goed op waardoor die te warm raakt, of je koelblok is uitgezet dat die los is gekomen dat er wat lucht tussen je cpu zit dat het daardoor warm wordt en uitvalt :)

Hoi,
om te beginnen zou ik de overclock eens terugdraaien e/o het Bios eens op standaardwaarden zetten.
Succes.

OK dan ga ik ff knutselen.

Zelf nooit koelpasta gebruikt, hoord dit een soort van 'vochtig' te blijven na aanbrengen? (zodat ik kan vaststellen of het uitgedroogd is) :p

Over het overclocken. Ik heb al BIOS default geladen, is het overclocken dan al teruggedraaid?

Ja hoor. En wees spaarzaam met de koelpasta iig niet teveel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan