Moederbord of voeding kapot?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marc1987

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2007
Berichten
4
Hallo,

Gisteren heeft zich een vervelend incident voorgedaan; nadat ik m'n Shuttle barebone had afgesloten ging ie ook niet meer aan. Het volgende is nu aan de hand:

- Startknop doet het gewoon, stekkertjes zijn allemaal goed aangesloten.
- Startknop indrukken = groen lichtje op moederbord, cooler/fan willen gaan draaien maar stoppen daar al snel mee (niet eens 1 rotatie, slechts een korte beweging).
- Geheugen, HDD zijn in orde.
- Voeding (ATX-kabel) doorgemeten: groen en zwarte draad, netjes 5V. Bij geel+zwart meet ik niets.

Voor dit ietwat verouderde model is nog wel een moederbord te verkrijgen voor een leuke prijs, maar ik wil zeker weten dat het niet aan de voeding ligt..

Heeft iemand enig idee?
 
Grote kans, maar als het een geschakelde voeding betreft (tip-toets power-button via moederbord) dan kan het inderdaad zijn, dat je de 12 volt op de gele draad mist.
Komt die spanning ook niet heel even op?

Wat heb je gedaan na uitschakelen?
 
Grote kans, maar als het een geschakelde voeding betreft (tip-toets power-button via moederbord) dan kan het inderdaad zijn, dat je de 12 volt op de gele draad mist.
Komt die spanning ook niet heel even op?

Wat heb je gedaan na uitschakelen?

Het is inderdaad 1x drukken en dan veert de knop terug. En inderdaad, powerknop is aangesloten op moederbord.

Spanning komt geheel niet op. Krijg slechts af en toe een "-" in beeld (voor de 0.00), maar verder geen respons.

Na het uitschakelen is er overigens niets gedaan. Geen kortsluiting, onweer of iets dergelijks. Gewoon normaal afgesloten en een half uur laten wilde ik hem weer aanzetten.
 
Laatst bewerkt:
En normaal bleef de machine 24 / 7 draaien?
Dan is de kans groot op een defecte voeding.
 
En normaal bleef de machine 24 / 7 draaien?
Dan is de kans groot op een defecte voeding.

Nou nee, als je daarmee bedoelt dat de pc continue aan stond is dat niet het geval. De pc werd dagelijks zo'n 3 uur gebruikt.
 
Ok, ik gok toch de voeding.
 
Ok, ik gok toch de voeding.

Ok.. Ik zal hem morgen testen met een 300W voeding uit een andere pc. Heb inmiddels begrepen dat dat geen problemen moet opleveren.

In ieder geval bedankt voor de support!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan