Moederbord overleden?Hoi,

Status
Niet open voor verdere reacties.

dingesvandinges

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
ik heb een moederbord p4 1,5

Het probleem is dat hij af en toe geen beeldscherm herkent
als de computer opstart krijg je een bios error, ik moet een systeemdiskette plaatsen, dit helpt niet!

een andere floppydriver of harddisk wil niet helpen.

Ik kom ook niet in de bios.

is de bios kapot, of het moederbord, er draait ook een ventilator niet meer, naast de processor.

ik heb bios ward bootblock bios v 1.0

Kan er geen broodje van bakken.:confused:

Als je moederbord stuk is, doet hij het toch niet!
En een ward bootblock bios, was da?

Of krijg je in beeld, Award bootblock bios?

Te doen, eerst een bios reset, met de jumper, clr cmos, werkt het niet, dan bij de mobobakker, de bios ophalen, en gelijk de manual, een flop ermee van brouwselen, en een biosflash doen volgens deze aanwijziging.

PS, een ventilator NAAST de processor, waar is die van? heb je de processor niet door laten branden? omdat de ventilator erop stu is?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Sorry

award bootblock bios?
ik heb de batterij ook al verwijderd dit wil niet werken, de jumber zal ik eens proberen, maar dan moet je de pc eerst aanzetten zonder jumber daarna met?

waar zou ik een update van het moederbord kunnen vinden

wat moet ik doen met dlr, cmos?

ik kan niet verder komen dan de foutmeldingen dus ook niet in de command!

PC uit en de stroom eraf, dan de CMOS-Clear jumper omzetten, even wachten en de jumper weer terug zetten. Daarna de pc proberen op te starten.

Met het batterijtje eruit, de voeding eraf, en een aantal minuten wachten, heb je hetzelfde effect als de clr cmos.

Enne, pak de manual van dat bord erbij, staat het merk ook op, of kijk met Everest welk merk en type het is, en dowload daar de benodigde spullen, indien een merk pc, bij die fabrikant, want daar zit meestal een oem bord in.

Hoi,

Ik kan niet in windows komen, ook niet in de bios, dus kan het moederbord merk niet vinden ook niet op het moederbord zelf.

verder, heb ik de jumber trick geprobeerd, wil niet werken.

Kan het niet zijn dat er iets op het moederbord kapot is want die ene ventilator, denk op de chipset draait ook niet!

Dinges

Was ook een slecht advies van mij.:o

Maare, schrijf eens alle gegevens die op het mobo staan, hier neer, misschien dat we er achter komen, welk merk en type het is.

Dit zijn de biossen, eronder staan de flashers.

Gebruik de procedure, uit een vorige link, voor het maken van een bootblockbiosflop.

Als het geen flashbios zou zijn, kon je ook geen biosupdates downloaden.:confused:

Overigens zijn de meeste bios chips, na 1995, eproms, die te flashen zijn, zonder UV lamp, en een eprom schrijver.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan