Moederbord - PCI-E of AGP kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan alleen het moederbord zelf en de processor niet zelf inbouwen maar daar heb ik mijn vader voor onder andere :D
Processor 200 euro? Moederbord 200 euro? Over wat voor processor en moederbord heb je het eigelijk als ik dat mag weten? :) ben benieuwd.

Hmm ok, kan alleen geen moederbord vinden die zowel socket 754 en PCI-E ondersteund.

je moet dan ook 939 nemen.
Die zijn beter.
s754 wordt straks voor de sempron (de amd-celeron zeg maar)

Ik denk dat ik voor de AMD 64 3200+ s939 ga. Deze zal waarschijnlijk toch al een hele performance-boost geven en volgens mij geef ik ook teveel geld uit als ik voor de 3500+ ga. Alleen het moederbord moet ik nog even zoeken, het enige moederbord dat ik heb kunnen vinden dat PCI-E ondersteund is €199,- en er zitten allerlei snufjes op die ik toch nooit gebruik... Hmm

:( en natuurlijk zit er geeneen van die winkels bij mij in de buurt :p
Maareh ik kijk ook hier wel even, ik kan bijvoorbeeld de 3200+ goedkoper krijgen bij Computerland (wat een naam eigelijk) dan bij MyCom, nu alleen nog een goedkoop PCI-E moederbordje

je kan er natuurlijk ook voor kiezen om geen pci-e te nemen.
Je zult dan alleen op een gegeven moment moeten upgraden, als je een betere videokaart wilt nemen.

Op zich ook niet zo erg, als je er rekening mee houdt.

Hmm ja dat kan natuurlijk ook :p
In dat geval kan ik het goedkoopste s939 moederbord nemen, een AMD Athlon64 3500+, 1024MB 400mhz geheugen en nog iets van €50 overhouden.
Als ik dan later wil upgraden naar PCI-Express hoef ik alleen mijn moederbord te vervangen en een videokaartje te kopen. Hmm...

Als ik dan zo'n systeem zou hebben:

AMD Athlon64 3500+ s939
1024MB 400mhz RAM
Geforce 4ti 4600

is die Geforce 4 dan niet de bottleneck van mijn systeem?

ja absoluut.
Bij zo'n systeem hoort minimaal een ati radeon 9600xt.
Liefst nog een 9800pro, x800 of vergelijkbare nvidia-kaart (heb daar weinig kennis over)

Dan zullen er dingen geschrapt moeten worden omdat het anders boven mijn budget gaat. Ik kan op zich snel geheugen wel missen. Ik heb zelf nog 1,5gb aan RAM dat als het goed is compatible moet zijn met de huidige moederborden.
Ik kan dan een Radeon 9800pro erin zetten en €4,- overhouden (€1,- voor buskaartje ;) ).

Rottige keuzes zijn dat, bah, wil je een beetje graphische power in de pc en niet boven je budget uitkomen, moet je het snelle geheugen schrappen, of je kiest voor het geheugen en je hebt een bottleneck :(
hocus pocus pilates pas, ik wou dat ik €200 meer had!
..
werkt niet :confused: ;)

ehm die 200 euro inzetten als je het wel hebt: dus het langzamere geheugen gebruiken.

Tis maar 1 stap trager, dus t valt mee.

Heb je weer 200 euro over, dan kan je alsnog je geheugen upgraden.
Wat voor strips heb je qua geheugen?
Want 2x 1 type geheugen werkt natuurlijk ook weer een stukje sneller. (bijv 2x 512mb)

zoek dan in elk geval een moederbord die dat dual-geheugen ondersteunt. (ik weet ff niet wat de officiele term is)
Dat helpt allicht wat. Je moet dan alleen ff uitzoeken wat die ene strip van 512 (die je overhoudt) doet voor de snelheid van je systeem...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan