moederbord probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

moonstrike

Verenigingslid
Lid geworden
13 mei 2006
goedenmiddag allemaal ik wou graag me vraag kwijt dus hier komt ie ik heb pas een MSI P6N SLI V2 gekocht met een Intel Core 2 Duo e6600 en 4x512 ram apacer UNB PC2 6400 CL5 gekocht aleen het probleem is hij wil niet opstarten alles doet het maar!!! hij wil niet opstarten van alles geprobeert ik heb zelfs een nieuwe voeding gekocht CoolerMaster 520w 520watt want ik hed namelijk de 24 normale pins en de 8 pins voor cpu maar bij de oude voeding had ik aleen maar 6 of 4 pins maar nu kom ik erachter dat dat het probleem niet is ok ok nu komt het pobleem alle componeten doen het en is getest!!
als ik het stroom erop leg dan gaat er een geel lampje branden in het boekje staat LED3 Yellow Lights when 5V stand by power is functional das dus een goed teken als je hem aan zet gaan er twee rode lampjes branden en een groen lampje dat zijn LED2 LED4 en LED5 dat betekent dat het alemaal doet nu komt het leuke boven de pci slots zit een 4 pins connector als je die er uit haalt gaat er een wit lichtje branden das LED1 LED1

deel 2

hier is deel 2 want andere was te kort ofzo ik kon niet meer verder typen LED1 WHITE Lights when 12V power is functional and whitin accaptable operating limits ik dacht van he=:!:! dat klopt niet want die 4 pins is voor me graphische kaarten niet voor pc power maar als ik hem dan weer anzet je raad het al doet ie het niet en blijf ik zwart scherm houden alles draait ik hoor hem zelfs me DVD/ROM draaien maar ik blijf zwart scherm houden NEED HELP !!! PC speccs
MSI P6N SLI V2
intel core 2 duo e6600
2x Gefroce 7900 GS SLI mode
voeding CoolerMaser Real Power 520w

alvast bedankt voor u hulp groeten moonstrike

ehhmm

ik hoor geen bios piepen dus ik denk niet dat dat het is ne vlogens het boekje is moet apacer het gewoon doen ±P

met dank aan Lange Pier:

Neem aan dat er afstandsbusjes onder het moederbord zitten?

Wat krijg je zonder geheugen wel biosbeeps.

Wil het niet, lees dan even mijn standaardriedel hieronder.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps wel
beeld,videokaart goed, wel beeps en geen beeld, videokaart niet goed.

Hoi !

@whittey: prima voorstel !

En alle respect dat je de honnors aan @Lange Pier geeft !

Greetz,

Harry.

bahhw

baahw als ik al vermoeden na een telefoontje met MSI nederland is het me duidelijk RAM not comptibel morgen nieuwe halen en weer proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan