Moederbord probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Modag

Inventaris
Lid geworden
6 jan 2005
Berichten
21.403
Hoi,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb gisteren mijn pc uitgezet en vanmorgen toen ik hem weer aan zette was mijn BIOS-versie weer terug gezet op F2 in plaats van F5. De tijd en settings blijven wel staan maar alleen de BIOS versie is naar beneden gedaan. De batterij is dus volgens mij goed.

Hierdoor kan de pc niet meer opstarten omdat ik een Phenom 9750 heb en die wordt alleen met de nieuwste BIOS ondersteund (F5). Ik heb toen alles uit mijn kast gehaald en alles weer los aangesloten op het moederbord en toen weer laten draaien en de BIOS weer geupdated en nu draait hij weer goed.

Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn?

Mijn moederbord is de Gigabyte MA790FX-DS5. Voor de andere specificaties moet je even in mijn profiel kijken(dus op mijn naam klikken en systeem bekijken aanklikken).

Tevens heb ik nog een probleem. Als mijn computer uit staat (dan bedoel ik ook echt uit, dus niet in slaapstand of sluimerstand) dan kan ik mijn pc aan zetten dmv het toetsenbord.

Ik heb al in de BIOS gekeken maar daar staat de optie op "Disabled". Hoe kan het dan toch nog gebeuren dat ik de computer aan kan zetten met mijn toetsenbord en hoe kan ik dit uitzetten?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Modag
 
het is eerste probleem weet ik niet (dat hij weer naar oude bios is gegaan)
en voor dat toetsenbord , is het een USB Toetsenbord of een PS/2??
en is er niet een nieuwere bios versie dan F5?
 
Hoi,

Alvast bedankt voor je antwoord , het is een ps 2 toetsenbord en het is de laatste versie van de bios.Ik zat te denken dat het optie in vista is van dat opstarten maar ook alles is daar volgens mij goed misschien dat daar nog opties zijn.

Modag
 
en in de bios heb je daar al gekeken of daar zo'n optie staat ???
en probeer je toetsenbord eens over USB als dat mogelijk is.....
 
Hoi,

Alle optie bekeken en gedisabeld (ofzoiets) en usb toetsenbord ga ik nu proberen.

Dank je

Modag
 
Safe
Safe is the key feature of GIGABYTE S-series motherboards with the following elements: Excellent hardware design reinforced BIOS protection through GIGABYTE Virtual Dual BIOS Technology and GIGABYTE BIOS Setting Recovery Technology. Unique system software such as Xpress Recovery 2, PC Health Monitor, HDD S.M.A.R.T., and C.O.M. further strengthen the stability and reliability of your PC!...more

Denk dat dit je probleem is dat je weer een oude bios versie krijgt.
Gigaby heeft altijd 2 bios eproms. Dus je kan altijd als het fout gaat naar een oude versie terug.
 
Hoi,

Bedankt met het usb toetsenbord gaat het goed vreemd he,

Maar je bent zo lekker bezig heb echt geen idee over mijn eerste probleem?

Modag
 
Safe
Safe is the key feature of GIGABYTE S-series motherboards with the following elements: Excellent hardware design reinforced BIOS protection through GIGABYTE Virtual Dual BIOS Technology and GIGABYTE BIOS Setting Recovery Technology. Unique system software such as Xpress Recovery 2, PC Health Monitor, HDD S.M.A.R.T., and C.O.M. further strengthen the stability and reliability of your PC!...more

Denk dat dit je probleem is dat je weer een oude bios versie krijgt.
Gigaby heeft altijd 2 bios eproms. Dus je kan altijd als het fout gaat naar een oude versie terug.

Heb de handleiding doorgenomen maar kan nergens vinden of je die tweede bios ook kan updaten. Weet jij misschien hoe dit moet?

Modag
 
Safe
Safe is the key feature of GIGABYTE S-series motherboards with the following elements: Excellent hardware design reinforced BIOS protection through GIGABYTE Virtual Dual BIOS Technology and GIGABYTE BIOS Setting Recovery Technology. Unique system software such as Xpress Recovery 2, PC Health Monitor, HDD S.M.A.R.T., and C.O.M. further strengthen the stability and reliability of your PC!...more

Denk dat dit je probleem is dat je weer een oude bios versie krijgt.
Gigaby heeft altijd 2 bios eproms. Dus je kan altijd als het fout gaat naar een oude versie terug.

Heeft modag dan een S Serie ???
 
ok , maar ik zou de oplossing niet weten van Probleem 1 :(
sorry!
 
Hoi,

Jammer maar evengoed bedankt voor de hulp.

Modag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan