moederbord, prosecor hulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikaa

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2008
hallo ik had een vraag
ik heb het volgende moederbord en procesor

Moederbordnaam MSI PM8PM-V (MS-7222)
Pentium 4
3.2 GHZ

Hier staat welke CPU'S er op mijn moederbord kunnen
http://global.msi.eu/index.php?func=prodcpusupport&prod_no=1039&maincat_no=1

Nu wil ik mij computer gebruiken voor spellen zoals crysis, Call Of Duty 4, Assasins Creed
dat sort spellen maar ze haperen en ben ik van plan om een nieuwe CPU te kopen
zodat ze flexible lopen

welke raden jullie mij aan welke is het snelst enzovoort
ik heb nog geen bios update gedaan op me computer moet dat ook nog of is dat niet nodig

en als jullie ongeveer weten wat de kosten zijn van bepaalde CPU'S zou je dat er dan A.U.B
bij willen vermelden

En nog een losse vraag als ik mijn prosecor van nu over clock krijg ik dan de zelfde
resultaten ?

MVG. Mikaa :thumb:

Je maakt een belangrijke denkfout!

Het gaat NIET alleen om de processor, maar om het totaal-plaatje van je PC.
Geef eens wat meer info.

Welke videokaart heb je?
Welk en hoeveel intern geheugen?
Welke Windows versie gebruik je?

Wanneer je budget hebt, is de E8500 op dit moent zo'n beetje de beste keus.

Alleen... je moederbord heeft alleen een AGP slot voor de videokaart, en dat zul je dus nauwelijk kunnen verbeteren. En dat betekent weer geen Crysis e.d. echt goed kunnen spelen.

Laatst bewerkt:
Wanneer je budget hebt, is de E8500 op dit moent zo'n beetje de beste keus.

Alleen... je moederbord heeft alleen een AGP slot voor de videokaart, en dat zul je dus nauwelijk kunnen verbeteren. En dat betekent weer geen Crysis e.d. echt goed kunnen spelen.

Hoe duur is de E8500 op het moment ? als ik mag vragen :$

In ieder geval nooit zover dat je met die hardware (het totaal-plaatje) genoemde games snel en helemaal vloeiend gaat spelen!

In ieder geval nooit zover dat je met die hardware (het totaal-plaatje) genoemde games snel en helemaal vloeiend gaat spelen!

helemaal in het begin speelde ik crysis bijna zonder haperingen maar stonden de graphics op ze slechts zelfde geld voor cod 4 en assasins creed maar stel dat ik dan zou over klocken met de instelling van de spellen op laag dat zou wel een beetje moeten lopen tog

maar eigenlijk wou ik vragen of je met mijn moederbord kan overklocken heb er geen ervaring mee dus vandaar dat ik het vraag

sorry van al die vragen hoor :P :o

Volgens de handleiding, te vinden op de site van Biostart, is het moederbord geschikt voor overklokken

Volgens de handleiding, te vinden op de site van Biostart, is het moederbord geschikt voor overklokken

als er uitleg bij staat zou je de link even kunnen posten :$
want heb geen flauw idee hoe dat moet :P

Die handleiding heb ik gevonden bij jouw eigen link hierboven naarBioStart en dan kiezen voor Manual.
Er staat wel in DAT je kunt overklokken, maar niet HOE...

Ik geef je nog een klein advies: wanneer je niet weet wat je doet, NIET aan beginnen!
Je loopt grote risico´s en je behaalt sowieso NIET het resultaat wat je hebben wil tmet deze hardware.

Maar goed, jouw keus uiteraard.

Die handleiding heb ik gevonden bij jouw eigen link hierboven naarBioStart en dan kiezen voor Manual.
Er staat wel in DAT je kunt overklokken, maar niet HOE...

Ik geef je nog een klein advies: wanneer je niet weet wat je doet, NIET aan beginnen!
Je loopt grote risico´s en je behaalt sowieso NIET het resultaat wat je hebben wil tmet deze hardware.

Maar goed, jouw keus uiteraard.

das een goeie :P maar ja de mensen die het wel weten hebben het ook een keer voor het eerst gedaan zou je zeggen maar ja ik heb geen mensen om me heen die er verstand van hebben ...

maar ja ik kijk wel ff veder :P

bedankt voor alle antworden trouwens :D

Uiteraard moet iedereen het leren en er is altijd een eerste keer. Maar je videokaart is de bottleneck en die gaat die spellen echt niet snel en soepel draaien, dus dan is alle moeite en risico voor niets!

Uiteraard moet iedereen het leren en er is altijd een eerste keer. Maar je videokaart is de bottleneck en die gaat die spellen echt niet snel en soepel draaien, dus dan is alle moeite en risico voor niets!

stel dat ik er een betere video kaart in zou stoppen he zou het dan wel mogelijk zijn ?
als ik bijvoorbeeld de 8800GTX neem ofzo ?

Maar dat heb je je net al vereteld als HET probleem. Je hebt alleen een AGP slot op dat moederbord en geen PCI-e slot.
Je kunt je videokaart dus bijna niet meer verbeteren!

Maar dat heb je je net al vereteld als HET probleem. Je hebt alleen een AGP slot op dat moederbord en geen PCI-e slot.
Je kunt je videokaart dus bijna niet meer verbeteren!

het is een pci express videokaart kijk maar naar de foto die ik erbij heb gepost :D

Dan heb je toch echt de foto van de verkeerde kaart geplaatst!

Dit staat bij de info van je moederbord bij je eigen link:

Slots

• One AGP (Accelerated Graphics Port) 8x slot.
• Three PCI 2.2 32-bit PCI bus slots (support 3.3V/5V PCI bus interface).

Geen PCI-e slot dus!

De X1950 is er in 2 uitvoeringen, AGP en PCI-e. Heb je de verkeerde foto te pakken helaas!

4433.jpg

Laatst bewerkt:
Dan heb je toch echt de foto van de verkeerde kaart geplaatst!

Dit staat bij de info van je moederbord bij je eigen link:

Slots

• One AGP (Accelerated Graphics Port) 8x slot.
• Three PCI 2.2 32-bit PCI bus slots (support 3.3V/5V PCI bus interface).

Geen PCI-e slot dus!

De X1950 is er in 2 uitvoeringen, AGP en PCI-e. Heb je de verkeerde foto te pakken helaas!

4433.jpg

hmmm oke had snel ff gezocht via google vandaar denk ik ja uhmmm
ik kijk net op de doos en je hebt gelijk het is een AGP

word dus een ander moederbord denk ik ...:P

maja tog wil ik je bedanken voor de hulp :D

MVG Mikaa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan