moederbord setup menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

luke22

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
hallo helpmij gebruikers,

elke keer als ik me pc wil opstarten gaat deze automatisch naar het setup menu van je moederbord.... ik klik nergens op en toch gebeurt het iedere keer weer pffff.. word er een beetje moe van...

om te zorgen dat de pc verder gaat moet ik helemaal naar rechts gaan en vervolgens op save changes and exit klikken.
Op het moment dat ik dit doe springt de computer over naar windows en start deze normaal op zonder problemen..

Ik heb het al proberen te verhelpen met verschillende re-installaties van windows maar zonder succes...

ik ben ten einde raad en hoop dat jullie me verder konden helpen!
(mijn moederbord is een msi-7728 ver2.0 met een intel i3-2120 3.3 GHZ dual-core erop)

alvast bedankt,

luke :thumb:

oke.. maar is toch wel raar.. als ie er doorheen is doet ie het uren prima! niks aan de hand...

en ik heb de pc sinds mei? :/ niet een beetje kort?

Zolang hij draait ,blijft hij het doen.
Gaat de spanning eraf,begint hij weer
Probeer het,kost je 1 euro.

OF!! er zit een verkeerde instelling.. dat hij jou er op wijst.

ik ga vrijdag naar de stad, dan haal ik wel even een nieuwe!

nee kan geen instelling zijn.. heb alle instellingen gereset in het menu:"load default "

bedankt voor je hulp!
ik zal vrijdag het resultaat poste..

Bij mijn vrouw gaf hij dat ook telkens.
Ook dat de kast open stond(staat al een jaar open).
nieuw batterijtje,en over.

Ik hoor het wel.

ik ben net toch maar een nieuwe gaan halen...

heb samen met de verkoper gekeken om zeker te weten dat ik de goeie haal...

maar zonde succes! elke keer blijft de computer met opstarten naar het menu van je moederbord gaan...
ik heb de tijd en datum aangepast.

dus ja... wat kan het dan nog zijn!?
wordt er gek van :mad:

Indien die datum blijft staan na uit en inschakelen zou je de rest van de instellingen eens na kunnen lopen, vragen erover hoe of wat het zou moeten staan kun je hier plaatsen.

Overigens lijkt het mij een Medion computer, zo ja, kijk aldaar eens naar een bios update.

hahaha hoe weet jij dat het ene medion computer is? Dat vind ik knap van je!

maargoed.. om heel eerlijk te zijn heb ik bar weinig verstand van moederbord menu's... zou je meschien een soort stappen kunnen geven? of termen waar ik naar moet kijken?

maarja het gekke is als ik hem terug zet op default blijft het probleem komen.....

EDIT: die datum en tijd blijft gewoon staan

Gewoon via Google hoor.
Welk MSN nummer heeft dat ding?

Zal toch wel iets over in het manual staan over de bios setup instellingen?

Anders wordt het met een camera die biosscreens opnemen en hier neer zetten.

ik heb geen handleiding gehad voor het moederbord.....

Ik ben gaan kijken en het msn nummer is: 10016159

ik heb via download center van medion de bios update gedownload en geinstaleerd, vervolgens de pc 2x opnieuw opgestart en volgens mij is het probleem verholpen! :D

ik zeg hem morgen ochtend nog een keer aan voor de zekerheid, als het dan goed gaat is het probleem verholpen!

jullie horen morgen nog van me!

EDIT: oke.. dus ik zet net vol goede hoop de computer aan... 3x raden wat er gebeurde..... het probleem is weer terug van weg geweest...
Ik heb met het installeren van de bios update de readme van hun gebruikt dus die update is goed gegaan. Dus het is toch weer iets anders......

Laatst bewerkt:
iemand anders die nog een idee heeft?

Volgens paradigit (hier komt de pc vandaan) is het waarschijnlijk een hardware fout... maar dit lijkt mij ondwaarschijnlijk aangezien de pc gister 5x aan en uit ging zonder problemen.....

kun je alstjeblieft specificer zijn :$

want die f station is bij mij mn dvd station.. en ik denk dat je mijn C schijf wil hebben?

die tune up utilities heb je toevallig een specifiek programma?

en wie zegt dat het aan windows ligt?

www.google.com Tuneup utilities. is een programma.

Hitan Pro .an je ook proberen.

en Je Prompt:ChkDsk/F F is Fiks.(herstel).JE ZIT al in C.dus F is fiks.
Nog nooit gedaan?

En ik weet het niet. wat je niet probeert.

Je kunt ook in Bios verkeerde instelling hebben.

www.google.com Tuneup utilities. is een programma.

Hitan Pro .an je ook proberen.

en Je Prompt:ChkDsk/F F is Fiks.(herstel).JE ZIT al in C.dus F is fiks.
Nog nooit gedaan?

En ik weet het niet. wat je niet probeert.

Je kunt ook in Bios verkeerde instelling hebben.

het gekke is dat ik op load default heb geklik.. dus het kunnen de instellingen niet zijn :/

nee ik heb dat soort dingen nog nooit gedaan, alleen heb ik er wat aan? ik heb de pc ook al opnieuw geinstalleerd met een boot disc en alsnog blijft het probleem.. dus kunnen die tune up utilities het dan wel fixen?

Vroeg al bios screens, (filmpje kan ook), tis toch een instelling in de bios die niet overeenkomt met wat de bios verwacht of het moederbord zelf heeft een probleem.

Proberen. gewoon in de Pc laden,en proberen.
Lukt het niet,haal je het er weer af.

Chkdsk staat al op je PC. Dus.

Ja, l.Pier, is ook goed.

Geheugen fout,misschien?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan