moederbord stuk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hanny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hanny

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Ik heb een kapot moederbord in mijn pc. Ik ben met de pc naar de winkel geweest waar ikm de pc gekocht heb. Mijn moederbord blijkt kapot te zijn en volgens degene van de winkel is het moederbord wat er in zit niet meer te bestellen.Een ander moederbord is geen optie omdat anders alles opnieuw geinstalleerd zou moeten worden en er dan schijnbaar ook een nieuwe geluids en vga kaart in zou moeten. Het moederbord is een Chantech 9CJS Zenith. Ik heb al op marktplaats gekeken en gegoogled en heb het een en ander gevonden waar dan zoveel technische specificaties bijstaan dat ik er niets van begrijp. Ik hoop dat iemand hier mij misschien verder zou kunnen helpen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
groetjes, Hanny

Een ander moederbord is in principe geen probleem hoor, je moet dan wel inderdaad opnieuw installeren maar je hebt geen andere hardware nodig:

Ieder moederbord met:

Socket 478 voor de processor
AGP aansluiting voor de videokaart
DDR1 sloten voor het geheugen

is goed

En als ik het zo goed zie staan er hier nog twee te koop:

http://link.marktplaats.nl/154537773

Laatst bewerkt door een moderator:
De kans dat je een exact dezelfde moederboard vind met dezelfde chipsets is wel heel erg klein, het komt er dan sowiezo op neer dat je je windows opnieuw moet instaleren.
Koop je een nieuw moederboard dan kan je er toch gelijk 1 nemen met onboard VGA en onboard audio. Als je geen zware games speelt heb je hier genoeg aan en ben je voor een paar tientjes klaar.

Maar waarom onboard video en audio wanneer TS beschikt over een AGP kaart en audei-kaart??

En ik denk toch dat in mijn link precies zijn moederbord aangeboden wordt...

Ik heb contact opgenomen met de adverteerder van marktplaats en om het type nummer gevraagd. Het zou toch het handigst zijn als het hetzelfde typenummer is of heb ik het helemaal mis?? Wat bedoel je precies met TS? Volgens de man in de winkel zou het einde verhaal zijn als ik niet hetzelfde moederbord zou kunnen komen.. Ik baal hier behoorlijk van...zeker omdat de pc me toen toch € 2500,00 heeft gekost. Nu begrijp ik wel dat hij liever een nieuwe pc verkoopt als een moederbord..

Alvast bedankt voor het meedenken!
groetjes, Hanny

Een ander moederbord is in principe geen probleem hoor, je moet dan wel inderdaad opnieuw installeren maar je hebt geen andere hardware nodig:

Ieder moederbord met:

Socket 478 voor de processor
AGP aansluiting voor de videokaart
DDR1 sloten voor het geheugen

is goed

Lees dit nu eens en TS betekent topix starter, dus...

Ik heb de man van de winkel gebeld en hem verteld dat er volgens jullie ook een ander moederbord in zou moeten kunnen en dan wat nodig is opnieuw installeren.Hij deed hier nogal moeilijk over omdat de pc toch al 4 jaar en dat is volgens hem echt heel erg oud, is.
Heb gewoon geen zin om een nieuwe pc te gaan kopen, wat hij nl. veel liever doet.
Hij zou nu voor me kijken of er ergens een 2e handsmoederbord voor deze pc te koop is..
Vind hem eerlijk gezegd wel een **** en koop dus nooit iets meer bij hem..
Wacht nu maar even af wat hij me evt. te bieden heeft.
Wil jullie wel even bedanken voor het meedenken.
groetjes, Hanny

Lees dit nu eens en TS betekent topix starter, dus...

We zijn inmiddels 2 weken verder en heb van mijn pc niets meer gehoord.
Zal morgen weer eens aan de bel trekken , dat helpt misschien..

Mijn ervaring is dat er in een winkel al gauw iets gezegd wordt, wat meestal helemaal niet het geval blijkt te zijn. Vaak zijn dit woorden van verkopers die verder weinig verstand hebben van hoe een apparaat en in jouw geval dus een computer, technisch in elkaar zit.
De reden is meestal dat men een nieuw apparaat wil verkopen en zeggen dat reparatie duurder is dan nieuwkoop.
Regelmatig heb ik hier ook wel een computers of ander apparatuur die door een winkelier of verkoper als afgeschreven werd verklaard.

In de meeste gevallen bleek dit helemaal niet waar te zijn.

In jouw geval, een moederbord gaat niet zomaar stuk. Er sneuvelt eerder een processor of voeding. Tenzij je natuurlijk zelf met bruut geweld in de PC bezig bent geweest.

Zoals uit jouw topic blijkt, heb je te maken met iemand die graag spullen verkoopt en helaas met computers lukt dit ook meestal wel.
Als hij zegt het moederbord is kapot, zal men dit direct geloven. Het is ook voor de leek moeilijk te kontroleren.

Ik wil niet zeggen dat deze verkoper dus onzin spreekt, maar wel iets is om rekening mee te houden.

Wat ik nou graag zou willen weten is waar alles op gebaseerd is en wat de klacht uiteindelijk is waarom de PC het niet meer doet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan