Moederbord stuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwprwp

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2008
Berichten
7
hoi,

Ik ben in het bezit van een 3.5 jaar oude packard bell Imedia 8400 AIO(pb80128186).
De laatste keer kreeg ik tijdens het opstarten een paars scherm en deed hij niks meer, dus stekker eruit getrokken. Hierna was het over met de pc.

Als ik hem aanzet krijg ik ongeveer 2 seconden blauwe lampjes, en daarna draaien alleen alle ventilatoren ("buiten" en in de PC) en gebeurd er niks. Als ik de uit/aan knop 5 seconden indruk gaat hij de éne keer gewoon uit en de andere keer gaan de ventilatoren op volle toeren draaien en krijg ik hem alleen nog uit door de stekker eruit te trekken.

Ook hoor ik geen piepjes. Na wat speur werk op internet ben ik er eigenlijk al van overtuigt dat dit mijn moederbord is. Tenzij hier mensen met een andere mening zijn?


Dus mijn vraag tweede vraag is gelijk als ik mijn moederbord wil vervangen waar moet ik op letten?, of nog liever hebben jullie concrete voorbeelden.
Liefst niet te duur want het zal me niks verbazen als er binnenkort andere dingen het gaan begeven of dat hij nieuwere programma's niet meer gaat trekken(3D-tekenen). dus dan moet ik toch aan een nieuwe. Of is jullie advies zo-ie-zo een nieuwe kopen.

Het huidige moederbord is volges mij iets van mcp78pvm, staat er in iedergeval op. Andere specificaties weet ik zo niet maar is na 1 google wel te vinden als dit nodig is voor advies denk ik?!
 
Ik denk niet dat je direct kunt zeggen dat het moederbord de boosdoener is. Het kan evengoed de voeding zijn.

Om even een aantal dingen duidelijk te krijgen:

1. welke blauw lampjes bedoel je? Ik neem aan de lampjes aan de voorkant van de pc (Power en HDD led denk ik?)

2. Wat voor speurwerk heb je verricht op internet en waardoor denk je te weten dat het inderdaad het moederbord is?

Ik kan trouwens niet veel vinden over je pc en wat voor onderdelen deze verder uit bestaat. Als ik dat weet valt er wat te zeggen over of het nog zin heeft om nieuwe onderdelen aan te schaffen
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reactie, vakantie:cool:

Maar

1. Ik bedoel inderdaad de blauwe ledjes aan de voorzijde.

2. Ik heb er redelijk veel over gelezen maar het kwam er eigenlijk steeds op neer dat het de voeding of het moederbord moet zijn. Ik dacht zelf (en las op enkele website die mischien niet heel betrouwbaar zijn) als de voeding kapot is moet:

1.mijn dvd-speler niet meer open en dicht gaan.
2. De koeling of hoe dat ding heet op het moederbord die ronddraait niet draaien (heb hem open en aangezet daarom weet ik het)

of is dit te simpel gedacht?

Is het mogelijk om een oude voeding(zeker 6 jaar oud) aan te sluiten en gewoon kort te kijken of hij het doet? of kan dit niet en moet ik een nieuwere hebben of maakt de voeding alleen bij langer draaien uit?

alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan