Moederbord stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plantje

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Mijn oude mediacenter viel een tijdje geleden ineens uit en sindsdien start hij maar slecht op.
Ik heb inmiddels een nieuw systeem geregeld en dat draait een stuk beter, dus ik ben maar eens met de oude gaan klooien.

Een hele tijd geleden is de voeding stuk gegaan. Deze heb ik destijds vervangen en toen werkte de boel eigenlijk weer naar behoren. Maar onlangs dus weer wat problemen. (Zelfs met de "nieuwe" voeding). Nu heb ik er een andere voeding in gezet en heb ik hetzelfde.

Het enige dat ik nu in de kast heb zitten is een voeding, moederbord, processor en geheugen. Wanneer ik dit alles aansluit en de boel aanzet kan ik soms in het BIOS komen, maar meestal beginnen de fans te draaien en vallen direct daarna uit.
Ik heb al geprobeerd de batterij van het moederbord te vervangen, maar dat mocht ook niet baten.

Klinkt dit jullie bekend als moederbord problemen? Ik hoor ook geen enkel piepje dat aangeeft dat er een geheugentest start of dat er geen OS (immers geen schijf) aanwezig is.

Als het moederbord stuk is wil ik er eigenlijk een tweedehands moederbord, geheugen en processor in zetten. Alleen hebben de meeste pc's tegenwoordig een 24-pins connector en mijn voeding heeft nog een 20-pins connector. Kan ik dat met een simpel verloop (ik heb gezien dat ze bestaan) omzetten? Of is het niet zo simpel?

Hallo,

Kan je is kijken of op het moederbord een paar bolle condensators staan?
defecte%20condensatoren.png

Dit zou betekenen dat het moederbord kapot is, of kapot aan het gaan is.

Kan je een type geven van de case waarin je moederbord zit?
Aangezien vaak kleine HTPC's ook andere soorten moederborden nodig hebben.

Moederbord vervangen moet je wel even opletten met je huidige hardware. Want
de socket waarin je CPU zit moet overeenkomen met een nieuw moederbord.

En bij kleinere cases moet het vooral geen al te groot moederbord zijn.

Volgende informatie kan ons al wat verder helpen
- Type/naam/merk moederbord
- Type/naam/merk systeembehuizing
- Processor
- Aantal ram latjes

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
Ja, er zitten wel een paar van die bolle condensatoren op.

Ik denk eigenlijk dat het een beetje trekken aan een dood paard is. Ik heb het mediacenter al vervangen en wilde deze inzetten voor wat andere zaken. Ik denk dat ik het moederbord, geheugen en processor verkoop als "defect moederbord" en de kast voor enkele tientjes of zo.
De kast is in ieder geval niet bijzonder klein.

Voor de computer die ik dan op de zolderkamer als extender in wil zetten gebruik ik wel een nettop formaat.

Wel in dat geval kan je best het ram geheugen/cpu apart verkopen.
En de case ook. Dat moederbord wil niemand hebben ;)

gr,
Maxim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan