Moederbord t.b.v. game setup

Status
Niet open voor verdere reacties.

luke1986

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2010
Goedenavond allen, ik ben op zoek naar een moederbord t.b.v. een game pc. ik heb wel een moederbord aangeraden gekregen maar ik vraag me af of dit voldoende zou zijn.

Uiteindelijk ga ik het allemaal los bestellen, dit is het plan na overleg met een winkel:

Phenom II X6 1055T 2,8Ghz AM3
MSI AMD AM3 870A-G54 ATX USB3/SATA3
ASUS RADEON EAH5850 DIRCU/2DIS/1GD5
CoolerMaster Silent Pro M700 700W PSU
A-Data 2048 MB DDR3/1333(PC10600) Gaming
A-Data 2048 MB DDR3/1333(PC10600) Gaming
Sony Optiarc DVD+-RW burner AD-5260S SATA
Western Digital 1TB harde schijf.

Wat vinden jullie van deze setup? Ik hoef geen systeem dat de graphics 100% top moet zijn maar ook niet dat ik volgend jaar alweer delen moet vervangen of bij plaatsen.

Groetjes, Luke

ziet er uit als een prima systeempje, je zou over een aantal jaar nog wel het werkgeheugen iets kunnen opkrikken mocht dat nodig zijn, maar dat kost je ook de kop niet.

Dus het moederbord lijkt je geschikt genoeg? Ik wil eigenlijk spellen zoals BlackOps, Crysis e.d. kunnen spelen zonder irritante haperingen e.d.

Fijne dagen :-)

ziet er prima uit ja, usb 3 poorten, ook erg mooi.

mag ik vragen wat het budget is?

want als deze toereikend is zou ik tog eerder voor een intel gaan

de Phenom x6 serie cpu's doen het niet all te best met gamen

Op en rond de 1000 euro, alleen intel is vergeleken bij AMD onnodig duur... gezien het prestatie verschil. maar als je een betere/andere setup aanraad hoor ik het heel graag.

het prestatie verschil is erg groot vergeleke met gamen en zeker waard

de phenom x6 doet het in bepaalde spellen zelfs slechter dan een phenom x4 ik raad je echt aan om daar nog eens naar toe te kijken:confused:

dit komt omdat de games niet alle Cpu's aan kunnen spreken
als je video gaat bewerken is het een ander verhaal met gamen dan is intel tog echt een heel stuk beter

Laatst bewerkt:
Welke processor zou je aanraden van Intel dan? ik ben (nog) niet helemaal thuis in de echte hardware verschillen.

de I5 760 of I7 870

zijn alle bij een stuk beter in het spelen van games

Mod edit

@luke1986:Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Topic derhalve maar verplaatst naar Hardware--->Aankoop nieuw systeem /Upgraden.

Succes met je vraag.

dat komt omdat de Phenom x6 niet volledig word gebruikt bij het spelen van games
de games ondersteunen de 6 kernen niet waardoor je enorm prestatie verlies krijgt

dat in tegenstelling tot de Core I7 met Hyperthreading waardoor het allemaal nog sneller gaat

kijk anders naar benchmarks phenom x6 vs I7 870

Maar naast het gamen heb ik dan wel profijt van het hebben van een 6-core? want als het spel er niet minder op draait, heb ik er persoonlijk niet zoveel moeite mee.

...
ik schreef net dat het spel er wel minder op word lol

Laatst bewerkt:
oh ja lol :-)

ik zag net idd de benchmark, moet toch zeggen dat de X6 idd vrij laag staat in die lijst. maar door een i7 systeem word het meteen allemaal een stuk duurder. maar goed als je er voor betaald moet het wel benut worden :-)

stuk duurder als jij je budget aan houd kom je er ook zeker met 1000 euro
ik kan wat voor je samenstellen bij 4launch.nl...

die setup die ik boven aangeef is zonder harde schijf, die zit al in mn oude pc. maar als ik de rest bestel ben ik 881,- kwijt. vind ik eigenlijk meer dan genoeg. laten we het zo zeggen het liefst zou ik max 800,- willen besteden maar indien noodzakelijk mag het oplopen tot 1000 :-)

dan is de I5 760 ook een goede oplossing :rolleyes:
kom je ook beter uit dan de Phenom x6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan