Moederbord temperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flyguyke

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2002
Hoi,

Mijn moederbord heeft een temperatuur van 51 graden zie ik in de BIOS van mijn computer.Is dit nog normaal,want ik heb krijg de hele tijd blauwe schermen en dan verwijzen ze me naar dat er een hardwareprobleem is en dat ik naar de aansluitingen moet gaan kijken ofzoiets...

Alvast bedankt,

Greetz,

Flyguyke

Van meerdere mensen heb ik gehoord dat 50 graden een gemiddelde temperatuur is van een computer als je hem geduurde tijd aanlaat.

Hete temperatuur is: 70 a 80 graden

Dus je zit perfect, geen problemen.

Om blauwe schermen te voorkomen kan je bijvoorbeeld: Ad-Aware of andere Anti-Spyware programmatjes gebruiken. Computer opschonen is ook geen gek idee

Succes

zal je toch even moeten schrijven WELKE pc (processor) je hebt .......... ;)

rkwebdesign, ik ben 't niet helemaal met je eens: als je een Intelletje hebt dan behoren temps van >50 tot de forse uitzonderingen, heb je een AMD dan is >50 heel normaal.

Geplaatst door gast0225
zal je toch even moeten schrijven WELKE pc (processor) je hebt .......... ;)

rkwebdesign, ik ben 't niet helemaal met je eens: als je een Intelletje hebt dan behoren temps van >50 tot de forse uitzonderingen, heb je een AMD dan is >50 heel normaal.

Uiteraard ligt het eraan wat voor een PC je hebt. Sorry Pasja, je hebt helemaal gelijk

Ik heb een asus moederbord en een intel pentium 1,4 ghz processor

dan is je temp dus wat aan de hoge kant............

Download eens een extern tempprogje, want voor hetzelfde geld zit de sensor niet goed o.i.d................ m.a.w. zorg er eerst voor dat je 100% (of 95%) zekerheid hebt DAT de temp zo hoog is.

Geplaatst door Flyguyke
maar hoe kan ik die temperatuur omlaag brengen???

Er bestaan programma's die meldingen geven als de temperatuur te hoog is. Temperatuur kan je omlaag zetten door niet zo lang de computer aan te laten of doormiddel overclocken de Mhz verlagen maar dat heeft bijna geen nut

CPUCool geeft nu bijna 54 graden celsius aan...

Hoe krijg ik die temperatuur omlaag???

Flyguyke

andere / betere cooler plaatsen. Als je niet weet hoe dat moet, neem 'm dan even mee naar een goeie pc-boer.

ps. gebeurde het zomaar opeens en was de temp al "eeuwen" goed ? Ja ? Dan kan het zijn dat het coolertje (een van de 3 (?) defect is, draait 'ie wel ?

Laatst bewerkt:
Boven de 50 graden voor een MOEDERBORD, is denk ik egt te warm (kben benieuwd wat je CPU is :D) Vooral voor een Intel!

Ik zou graag willen weten hoeveel CASEFANS je heb of je die wel heb???

Vertel ons is hoe jij je pc momenteel Koel houd!!!

Hoi,

Uhm,dat koelertje dat ik moet vervangen is dat dat koelertje achteraan mijn pc-kast???of zit dat koelertje op mijn moederbord???

Greetz,

Flyguyke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan