Moederbord terug na aanvraag RMA Azerty. PC doet het niet. Alle onderdelen wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Berichten
530
Ik heb vandaag me moederbord binnengekregen ivm RMA. Een gigabyte P35 DQ6. Ik heb alles aangesloten. En ik heb naast de Power SW pins op me f panel ook alle andere f panel snoertjes aangesloten incl de Speakers.

Nou doe ik me pc aan en dan hoor ik elke seconde een luide piep uit de pc komen. Elke seconde een grote piep. Kortom alle onderdelen in me pc moeten het doen aangezien er piepjes te horen zijn. Maare deze piepjes stoppen na ongeveer 4x (Als het er toe doet check ik nog ff de aantal piepjes) Daarna valt me pc uit en ff later start ie weer uit zichzelf op en zo herhaalt het zich alsmaar. En de computer doet dus niet wat het hoort te doen.
Ook draait de fan van de cpu koeler (In mijn geval Zalman CNPS9500) niet.

In de handleiding van me mobo staat dat lange beeps achterelkaar betekent dat de videokaart niet goed vast zit. Ze zeggen er niet bij dat dit betekent dat me videokaart het niet doet. Ik zou ook niet weten waarom, ik ga daar dus ook niet vanuit. De videokaart zit perfect en de pci connector zit er ook aan vast. Verder heb ik de bekabeling gechecked en ik zie geen rede tot moeilijkheden.

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen. Als er meer info nodig is vraag er naar.
 
Laatst bewerkt:
Srry maar hier heb ik weinig aan. Volgens de handleiding van de mobo ligt het aan de videokaart die gewoon goed vastzot incl de voeding pci connector.

LET OP!

Om er ff iets aan toe te voegen. Ik heb gemerkt dat geen enkele fan op me mobo draait. Alleen die van de videokaart gaat draaien. Alleen gebeurt dit pas na 3 beeps. De fan van de geheugen en cpu koeler draaien dus niet. De rest van de fans in me pc draaien wel. Is er iets mis met de stroomtoevoer in me mobo misschien. Mijn voeding is een Antec Neohe 550watt en me videokaart een 8800GTS.

Ik dacht van ik zeg het ff.
 
Laatst bewerkt:
Haal de videokaart er eens helemaal uit en start opnieuw op.

Heb je dan hetzelfde piepconcert ?
 
vind het maar vreemd lijk wel of het pci-e slot zelf defect is.
 
Dus de conclusie is dat ik voor de zoveelste keer weer wat kan terugsturen of niet soms.
Kan ik miss de hele computer naar azerty sturen incl het moederbord en dat ik dan assemblage kosten betaal en dat zij het dan inbouwen. En zo jah zijn er dozen die in mijn geval een full tower computer kunnen verhuizen.

En om niet al te snel conclusies te trekken. Als er andere mogelijkheden zijn zeg het dan.
 
Iemand graag een bevestiging of dat mogelijk is en zo niet een bevestiging om het moederbord alleen terug te sturen. Ik heb er namelijk nogal haast mee omdat ik over paar daagjes op vakantie ga en ik zou het liefts de/het spul/len daarvoor al opsturen.

Ik hoor het nog wel, alvast bedankt

PS: En mocht iemand nog een idee hebben (Oplossing) zeg het ff;)
 
Ik zou eerst even contact opnemen bij het bedrijf waar je het moederbord gekocht hebt.
En even aanhoren wat hun voorstel is en mogelijkheden zijn.
 
even Azerty bellen, kan je met hun overleggen wat de beste oplossing is.
 
Oke heb azerty gebeld. Ik kan idd me hele systeem opsturen en dan + rma (Reparaite of nieuw mobo) En dan na de reparatie of een nieuw mobo bouwen ze alles in uiteraard tegen betaling. Ik zie niet wat er nou nog fout kan gaan.
 
Test eens met een pci videokaartje(NIET PCI-E!!) Als het dan werkt ligt het aan je pci-e slot of je videokaart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan