moederbord testen zonder geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glowman

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2011
hallo allemaal,

ik heb een klein vraagje. ik heb hier een oud moederbord liggen waar een amd athlon 64 x2 processort op zit en wil teste of dit het doet. (wil onze oude bak een kleine upgrade geven). het enige probleem is dat ik geen ddr1 geheugen heb en geen ander moederbord met een am2 socket. kan ik dit testen zonder geheugen??? of is het zinloos allen te gaan aansluiten in die oude kast.

mvg

Tim/Glowman

moederbord kun je testen zonder geheugen
maar dan heb je zon speciaal pci kaartje nodig...
klikerdeklik

anders heb je het geheugen nodig want dan start de mobo niet door

daar was ik al bang voor,
ik ben niet van plan nog geld te gaan steken in deze oude bak. als ik iets vind/krijg waarmee ik hem kan upgrade prima maar nog extra dingen kopen gaat me te ver:P
bedankt voor je hulp.

misschien enig idee waar ik dimm geheugen kan krijgen/lenen om het te testen?

Je kan hem wel testen zonder geheugen, alleen je krijgen 2 á 3 piepjes te horen van geheugen.
Hij komt dan niet verder dan de post test, als je dat genoeg vindt kan je hem gewoon inbouwen zonder geheugen.
Kijk eens voor ddr1 geheugen op marktplaats of bij een computer winkel

Als je van plan bent zo'n kaart zoals hier boven staat gelinkt kan je hem beter via Dealextreme bestellen is goedkoper alleen wat langere wachttijden.(sorry voor de reclame)

Laatst bewerkt:
op marktplaats ofzo staat niks gratis ofzo. en aangezien ik niet weet of eht wel werkt ga ik niet zomaar zo'n oud geheugen kopen. ben eigenlijk zowiezo niet van plan nog geld in deze bak te steken, maar dat moederbord met cpu heb ikzo mee kunnen nemen en dat wou ik dus wel eens testen

daar was ik ook al aan het denken. ben wat vrienden aan het vragen maar de waarschijnlijkheid dat die ddr1 hebben liggen is erg klein. ik kijk het nog een weekje aan misschien dat ik wat vind en anders schaf ik wat 2e hands geheugen aan.

bedankt voor jullie reacties iedereen

Grappige is....stel dat het mobo en cpu wel zou werken dan wil je het dus gaan gebruiken.En dan heb je dus ram nodig.
dat strookt dus verder niet met de gedachte gang...je oude pc upgraden maar verder geen geld insteken.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan