moederbord uit kast

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudi93

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Hallo mensen,

Omdat ik werk moet verrichtten aan mijn kast, moet mijn hardware eruit. Dit gaat allemaal wel goed maar ik heb geen andere kast om de hardware zolang in te doen. Maar ik heb de pc wel nodig. Dus ik vroeg me af waar ik het moederbord op kan leggen ofzo dat hij wel gewoon werkt. Dus zonder dat er kans op kortsluiting is.

Ik dacht zelf aan de anti statische zak waar hij in kwam? Dat ik hem daar gewoon op leg. Maar ik weet niet of dit werkt.

het mooiste is denk ik als je de schroeven waarmee het moederbord vastzit er vanaf de achterkant insteekt en hem vervolgens plat neerlegt op een vlak object. dus zodat hij als het ware rust op de schroeven. deze schroefgaten zijn gemaakt om wat weerstand te doorstaan dus denk dat je op deze manier de minste problemen zult krijgen

maar kan hij dan niet alsnog kortsluiten? Omdat de schroeven ook gewoon geleiden. (ben niet echt ervaren om dit gebied)

Sommige antistatisch plastic zakken geleiden aan de buitenkant. Beter is gewoon je moederbord op een houten bureau/houten planken of plaat te leggen. Dat hoeft niet per se met schroeven overigens, ik zou zelf de schroeven eruit halen.

Hout is in ieder geval de veilige keuze omdat dat geen stroom geleid ;)

dus even samenvattend voor de zekerheid.

Als ik hem gewoon op een houten plaat leg (maakt het uit of geverfd is ofzo?) dan kan ik hem gewoon gebruiken zonder dat er enig gevaar aan zit?

Verf maakt niet uit. Heb al een jaar of vier mijn PC zonder kast draaien. Deze ligt op een onbeschilderde MDF plaat.

mooi dan ga ik hem vanmiddag eruit halen. Ik moet namelijk een fanhole onder in de kast zagen. En dat is niet zo handig met de hardware er nog in. En als ik alles er dan toch fatsoenlijk uit heb kan ik meteen fatsoenlijk verder gaan met mijn casemod.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan