Moederbord upgraden voor een nieuwe processor?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Buzza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, die doet niet hetzelfde, die behandeld elke thread apart, ook wel snel, maar niet zo snel, b.v. als 2 kassières die beide een kassa hebben, die alleen voor jouw alle boodschappen aanslaan, en verwerkt, en alles bij elkaar telt, en in één keer afrekent met je, tegenover, 2 kassières met 2 kassa's, 2 banden, waarbij je de boodschappen op 2 banden moet leggen, en apart moet afrekenen.:D

Okay...nog een klein vraagje wat hiermee min of meer te maken heeft.

Nou wil ik een Duo Core 2 Processor kopen + een nieuw moederbord:

ASUS P5VDC-X Nou heb ik weer even zitten googlen en wordt ik weer niet veel wijzer. Alle sites die ik vind zeggen ongeveer dit:

Supports: Pentium 4, Celeron D, Pentium D
Dual Core: Yes

Betekent dat ook dat de Duo Core 2 erin past?

Alvast bedankt :)

Nee, dat bord ondersteund ook geen dualchannel, enne, ga op zoek naar een bord, met een Intel 965, of 975 chipset, de eerste is voor die proc gemaakt, en de tweede, ondersteund hem ook goed.

Nee, dat bord ondersteund ook geen dualchannel, enne, ga op zoek naar een bord, met een Intel 965, of 975 chipset, de eerste is voor die proc gemaakt, en de tweede, ondersteund hem ook goed.

Hmmm...da's nog al balen, want ik wil niet een nieuwe videokaart kopen, maar ik wil ook niet een nieuw moederbord kopen dat alleen AGP8x heeft...

Kent iemand toevallig een moederbord dat AGP8x + PCI-E ondersteunt, net als deze, maar ook Core 2 Duo processors?

Ik heb gisteravond dus en E6400 Duo Core 2 en dat moederbord gekocht via die site...ennuh, slordig van me, maar het schiet me nu pas te binnen..

Er staat dat dat mobo ''Conroe'' ondersteunt, dus De E6300, maar ondersteunt hij ook de E6400, want dat is een ''Allendale'':shocked:

volgensmij wel. Het is toch dezelfde socket?
welk moederbord heb je precies?

volgensmij wel. Het is toch dezelfde socket?
welk moederbord heb je precies?

Het is dezelfde socket ya. En ik heb deze gekocht. Bij de productdetails (die je blijkbaar niet met firefox kunt openen, of in ieder geval, ik niet.) staat er ''supporting Conroe processors ''. En de E6400 is geen Conroe, toch?

Laatst bewerkt:
LGA 775 for Intel® Core™ 2 Duo⁄ Pentium® XE ⁄ Pentium® D ⁄ Pentium® 4 ⁄ Celeron® D, supporting Conroe processors
VIA PT880 Pro⁄Ultra Chipset

zoals je ziet ondersteunt hij Intel Core 2 Duo processors en geeft hij support voor Conroe processors Conroe is echter de code naam voor de Core 2 Duo/Extreme processors dus zou hij gewoon moeten werken.:D

zoals je ziet ondersteunt hij Intel Core 2 Duo processors en geeft hij support voor Conroe processors Conroe is echter de code naam voor de Core 2 Duo/Extreme processors dus zou hij gewoon moeten werken.:D

Ja dat zag ik, de meeste Duo Core 2, E6300, E6600 zijn idd de code naam ''Conroe'', alleen volgens die website is de Duo Core 2 E6400's code naam ''Allendale'', dus ik maak me een beetje zorgen dat die niet past:confused:

ik zou afwachten en kijken of hij past. Je kan het waarschijnlijk toch nog terug sturen of kan dat niet waar jij hebt besteld? en kan je niet terugsturen is het nu waarschijnlijk toch al telaat.:confused:

Na een mailtje gestuurd te hebben aan de helpdesk van cool-prices.nl blijkt dat veel van deze moederborden zijn teruggestuurd, omdat er geen Dual Core processors in passen, hoewel Asrock dat wel beweert en het ook in de beschrijving van het product stond. De beschrijving is nu dan ook aangepast, en nu staat er niet meer dat het Dual Core processors ondersteunt.

Dus..opnieuw...heeft er iemand een idee waar ik een moederbord kan krijgen die Duo Core 2 processors ondersteunt + AGP 8x EN PCI-E x16?:confused:

Edit: Ik kwam er net ook pas achter, dat dat moederbord ook niet PCI-Ex16 ondersteunt, wat dus eigenlijk is wat ik wilde. Ik begin me af te vragen; Bestaat er wel een bord die die combinatie heeft?

Nog een aanpassing:

Zo vind ik bijvoorbeeld dit moederbord. Er staat weer dat het Dual Core ondersteunt, en Pentium 4/D/Celeron. Maar dit is dus niet inclusief Duo Core 2? Duo Core 2 is een hele ander type net als Pentium 4 geen Celeron is om maar een raar voorbeeld te noemen?

Laatst bewerkt:

Volgens die links ondersteunen die jammer genoeg geen AGP8x, en ik wil graag een combinatie zodat ik niet per se ook al een nieuwe videokaart moet kopen:(

Om het samen te vatten, zoek ik een:

Socket 775
Duo Core 2 ondersteuning (Duo Core 2 E6400)
AGP8x Slot (ATI Radeon 9600 XT)
EN ook een PCI-Ex16 slot

in een moederbord:confused:

PS. Sorry dat ik zo moeilijk doe

Nog een edit: Volgens wikipedia is de E6400 gewoon een Conroe, een geen Allendale. Kan iemand mij verzekeren dat dit klopt?

Laatst bewerkt:
volgens wat er inderdaad staat zou het hetzelfde zijn.
misschien staat er wat over op intel.com

Die dingen zijn er nog niet eens.:confused:
The real Allendale processors, including the E4300, will be released during Q1 2007. The real Allendale processors use a smaller mask with only 2 MB of cache, thereby increasing the number of chips per platter. Allendale processors are LGA775, 65nm chips which have 800MT/s (200MHz * 4) FSB rather than Conroe's 1066MT/s FSB (266MHz * 4).
Overigens zijn er geen borden, die met je gewenste specs overeen komen, alleen die met de Via 880 pro chipset, en een PCI-e, van 4 x.

Omdat die dingen zo goedkoop zijn, koop je nu een AGP bord, waar ook een Core 2 duo opkan, en koop later, als je ook geld hebt voor een PCI-e kaart, een passend moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan