Moederbord upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

00niels00

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Hallo, Ik vind mijn pc een beetje oud worden en daarom wil ik em upgraden.
Ik zat te denken om het moederbord en het RAM geheugen te upgraden naar DDR3.
Echter heb ik nog nooit mijn pc geüpgraded. Daarom ben ik hier om te vragen wat voor hardware ik het best kan kopen.

Later ben ik van plan mijn processor te upgraden.

Vereisten:
- DDR3
- 4 GB RAM
- quad core processor support.

Mijn rig:
Moederbord:
Asus M2N-SLI Deluxe Nforce 570 SLI MCP/FSB HT20000/Dual DDR2/PATA/SATA2/Ext. SATA1/2x Gigabit Lan/1394/USB2.0/Skt AM2

Processor:
AMD Athlon64 X2 5600+ 2x 1MB SAM2

RAM geheugen: Kingston ValueRAM 2048MB DDR2 667MHz PC5300 CL5 Dual Channel Kit

GPU:
NVidea GeForce 8800 GTS

Ik zit op een mager budget van rond de 200€.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Die voeding maakt niet zoveel uit als je alleen van processor, mobo en geheugen wisselt. Processoren verbruiken ongeveer hetzelfde als jaren geleden, snelheid brengt niet per definitie een hoger stroomverbruik mee.

Hier maakt het ook niet uit. Zijn huidige processor heeft een TDP van 89 watt, de processor in de alternate upgradekit heeft een TDP van 95 watt.
DDR3 geheugen trekt niet (veel) meer vermogen dan DDR2, en het moederbord doet er niet eens toe.

Laatst bewerkt:
Begrijpend lezen. Het stroomverbruik van het moederbord doet er niet toe, omdat die over het algemeen vrij constant is. Het is niet dat nieuwe moederborden opeens 3 x zoveel gebruiken als de dingen van 2 jaar geleden.

Aangezien hij nu ook al een moederbord heeft (niet dat het anders kan, maar goed) hoeft hij geen rekening te houden met het stroomverbruik van het nieuwe moederbord.
Zucht... :confused:
En stroom en vermogen is overigens wat anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan