Moederbord van Dell uitwisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bellie

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Berichten
69
Hallo.

Ik heb een Dell Dimension 5150 P4. Na test blijkt dat het moederbord is overleden.
Nu lees ik op verschillende forums dat Dell zijn eigen specifieke moderborden en procerssoren heeft.
Het orginele moederbord is: Connelly CRU US E187242 F2.
Ik wil graag weten of ik die kan uitwisselen met een ander (merk) moederbord. Zo ja,
welke socket moet ik dan zoeken voor de processor?

wie kan mij helpen?!
 
Qwa hardware overzetten maakt het niets uit
Aangezien DELL geen eigen procesors, hegeugen ect. heeft.

De demension heeft een socket 775. Gewoon normaal DDR2 geheugen en een pci-e slot.

Met wat googlen vond ik dit:
http://www.computer-reclaim.co.uk/dell-dimension-5150-5100-e510-p4-motherboard-0rd203-643-p.asp

Zelfde mobo als de jouwe??
De layout is idd heel vaag ingedeeld.

Het lijkt me wel dat er een andere mobo inpast. Alleen weet niet op de schroefgaten dan uitkomen.




Edit. nog ff gezocht maar nergens op inet kan ik er meer over vinden.
Anders ff een goedkoop kastje incl voeding en goedkoop mobootje

miss dit:
kast
http://www.alternate.nl/html/produc...073/?tn=HARDWARE&l1=Behuizingen&l2=Midi+Tower

mobo
http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel&l3=Socket+775

Moederbordje ondersteund ook dualcore , core 2 duo. => misschien voor de toekomst.
 
Laatst bewerkt:
ah thanx. Die engelse site leverd alleen in de UK. Das jammer... Ga idd eens kijken voor een kast met nieuw moederbord, als jij zeker weet dat 't een 775 socket is en dat dan de processor past komt 't allemaal goed!

Thanx!
 
Hoi !

Ander mobo gaat niet zonder meer passen: is een BTX-versie i.p.v. ATX.

In jouw geval: andere kast + mobo kopen, ben je goedkoper uit dan met een origineel Dell-mobo, ze durfden mij december j.l 300 euri's te vragen voor een nieuw mobo (Dimension ) !

Je voeding gaat ook niet zomaar passen, maar dat is eenvoudig op te lossen met enig zaagwerk in de nieuwe ATX-kast.

Greetz,

Harry.
 
Voeding van de del kan ie als reserve houden.

Een standaard behuizing incl. gemonteerde voeding is net zo makkelijk en goedkoop volgens mij
 
Tot nu toe iedereen bedankt voor zijn reactie!! Ben er inmiddels nog niet zo zeker van dat het moederbord is overleden... Het zou ook wel eens de processor kunnen zijn....

Probleem:

Als ik de Computer aan zet, verschijnt er het DELL-logo met zo'n laad-balkje. Na 2sec. blijft daar alles op hangen. Geen (controle)piepjes, dus ik alles afgekoppeld en nog een geprobeerd. Nog geen piepjes.
Ik ging/ga er dus vanuit dat het mijn moederbord is, maar zou het ook mijn processor kunnen zijn?
Oh ja, in de bios kom ik ook niet. Na het drukken op de F2(setup) toets verschijnt er wel `entering Setup`
maar dan gebeurt er niets meer.
 
je hebt toevallig geen 2de pc bij de hand met een 775 :) kun je ff cpu wisselen :)

Gelukkig (afkloppen) heb ik nog nooit een defecte cpu gehad.
Het lijkt mij als de mobo is overleden, dat de pc niet zover komt.

miss weet iemand anders dit.
 
misschien heeft een vriend vam me een P4 staan waarmee ik iets kan uitwisselen.... Zal ie wel niet om staan te springen....
Ben benieuwd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan