Moederbord vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linto

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Berichten
268
Ik ben van plan een nieuw moederbord te steken en een nieuwe processor. Ik heb nu een pentium 2 (333 mhz). Als ik nu een ander moederbord steek, en ik koppel alle overige hardware die ik al had op het nieuwe moederbord aan, werkt dan alles terug zoals van te voren? Snelheid zal wel beter zijn, maar ik bedoel, kan ik er dan terug gewoon mee werken zoals ik het gewoon was, of verlies ik data? Of moet drivers opnieuw installeren?

En wat raad je iemand aan die de PC vooral gebruikt voor internet, e-mail, tekstverwerking, beetje programmeren in VB... geen spelletjes of zware applicaties. Een pentium 3 zou dat volstaat tussen 800-1000 mhz? Ik wil er ook windows XP opzetten, dus minstens 256 MB RAM zeker?
 
Nieuw systeem.

Het belangrijkste geef je zelf al aan, nl waar ga je het systeem voor gebruiken.

Aangezien je geen zware toepassingen gaat draaien zou ik kiezen voor de goedkopere AMD Athlon oplossing.

Je zal ivm de drivers die het nieuwe moederbord nodig heeft idd. moeten formatteren.

De kans dat het systeem optimaal zal lopen zonder een gloednieuwe installatie is klein.

De kans is zelfs groot dat windows niet eens wil opstarten.

256 is onder Win Xp idd. eigenlijk het minimum (128 kan ook maar 256 loopt net iets soepeler en is voldoende voor office, internet etc)

Je oude hardware (mits win xp compatible) kan zonder meer worden overgezet maar je systeem zal wel worden afgeremt door bv. de oude (tragere schijf).

Een P3 zal moeilijk nieuw te krijgen zijn en als dat lukt dan zal ie duur zijn.

Iedere AMD Athlon CPU is sneller.

Daarbij komt nog eens dat de huidige voeding van je systeem te kort kan schieten (300 watt minimaal met een Athlon of P4)

Kortom het blijft een behoorlijke ingreep, zorg dus voor back ups.

Suc6
 
Ik kan dus de illusie uit mijn hoofd zetten dat als ik heel de boel geinstalleerd heb en ik druk op het power-knopje, dat ik op enkele tellen terug schoon op mijn bureaubladje van windows beland.... :8-0:

Als er iemand nog toevallig een Pentium 3 moederbordje heeft liggen met een processor van een goei 800 -1000 mhz, laat maar horen ;) :D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan