bjornruiter
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 feb 2005
Beste mensen,
Op marktplaats.nl heb ik een HP dc7100 ultraplat desktop gekocht. Er zitten wel PCI sloten op het moederbord, maar HP heeft bedacht dat je bij hun dan maar speciale kaarten moet kopen die er wel in passen.
Ik bedoel dus dat de kast te laag is om er een PCI kaart er rechtop in te steken. Aangezien het een HP is met een speciale voeding en speciaal moederbord (de 4 pins 12 volt connector is vervangen door een 6 pins 12 volt connecter) kan ik niet alles overbouwen in een andere kast. Nu ben ik van plan om een nieuw moederbord te kopen en alles daarop over te bouwen.
Is dat een goed idee?
Hier de specs van het HP bord
Intel 915 chipset (misschien G of GL ofzow)
Onboard VGA (128 MB Intel Media Accelerator dacht ik)
PCI-E x16
PCI-E x1
2 PCI sloten
6x USB 2.0
2 kanaals geluid
(gigabit) ethernet
Socket 775
DDR geheugen (512MB: 2x 265)
Intel Pentium 4 2,8 gHz met Hyperthreading
Hier de link naar het nieuwe board:
http://www.asrock.com/product/product_775Dual-880Pro.htm
Alvast bedankt he!
Op marktplaats.nl heb ik een HP dc7100 ultraplat desktop gekocht. Er zitten wel PCI sloten op het moederbord, maar HP heeft bedacht dat je bij hun dan maar speciale kaarten moet kopen die er wel in passen.
Ik bedoel dus dat de kast te laag is om er een PCI kaart er rechtop in te steken. Aangezien het een HP is met een speciale voeding en speciaal moederbord (de 4 pins 12 volt connector is vervangen door een 6 pins 12 volt connecter) kan ik niet alles overbouwen in een andere kast. Nu ben ik van plan om een nieuw moederbord te kopen en alles daarop over te bouwen.
Is dat een goed idee?
Hier de specs van het HP bord
Intel 915 chipset (misschien G of GL ofzow)
Onboard VGA (128 MB Intel Media Accelerator dacht ik)
PCI-E x16
PCI-E x1
2 PCI sloten
6x USB 2.0
2 kanaals geluid
(gigabit) ethernet
Socket 775
DDR geheugen (512MB: 2x 265)
Intel Pentium 4 2,8 gHz met Hyperthreading
Hier de link naar het nieuwe board:
http://www.asrock.com/product/product_775Dual-880Pro.htm
Alvast bedankt he!