Moederbord, voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Trek het geheugen er eens uit, start op, krijg je nu bios beeps? waar ik overigens helemaal niets over gelezen hebt.

Ook de tip van @Paul R-T al opgevolgd?
Ook mij standaardriedel.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

Dan deze werkwijze volgen!
 
Dat is het em juist, ik hoor geen pieps!

Handleiding heb ik niet, kan em althans niet meer vinden, en op de sit van chaintech gaat alles zo traag, en als ik op een nummer zoek geeft ie niet thuis,

Heb alles gedaan wat me is aangeraden maar niets werkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer je de complete handleiding van Lange Pier doorlopen hebt en vanaf het allereerste begin geen bios-beeps, dus 99% zeker moederbord overleden
 
Je hebt dus 2 moederborden die zijn overleden?

Dat zou kunnen als het ram geheugen kortsluiting geeft.

Heb je wel precies die handleiding gevolgd?
 
Ja, heb de handleiding goed doorgenomen, weet hoe gevoelig het allemaal is.
 
Ook niet bij het opstarten gewoon 1 enkele korte beep, de "normale".

Als dat zo is heb ik nog een suggestie. Klinkt misschien stom maar heb ik hier al eerder meegemaakt...

Heb je aan de achterkant van de PC het beeldscherm wel goed aangesloten??
Wanneer je zowel onboard video hebt als een aparte videokaart, heb je daar dus twee aansluitingen. je moet dan wel de aansluiting van de losse kaart gebruiken en niet die welke geintegreerd is op het moederbord.

Nogmaals, klinkt stom en simpel, maar is eerder gebeurd...
(moet je natuurlijk ook wel minstens 1 normale opstart-beep horen...)
 
Zit wel een onboard videochip in, maar geen aansluiting, althand, mn lcd monitor kan ik nergens anders op aansluiten dan op de videokaart.
nog ff 1 vraag:
Als de fan van de prosessor het doet( en die fan krijgt stroom van het moederbord, daar zit de aansluiting op ) kan dan nog het moederbord stuk zijn?
 
Volgende keer meteen op helpmij gaan en vragen hoe het allemaal moet want nu zit je in een dikke DIP!
en dat vind ik heel vervelend voor je!
probeer is een van die moederborden is op je zus d´r pc!
VOORZICHTIG!
 
Op die andere pc zit een ander moederbord.
Zal ik dan nogmaals een ander moederbord moeten aanschaffen?
Die nieuwe koste 59 euro, oke niet schrikbarend duur maar toch.
Ik kijk nu een beetje op internet, bij Alternate.nl en zie daar veel moederborden staan, maar veel met ddr2 geheugen, ik heb pas net ddr geheugen bijgekocht, en een videokaart, agp, pci ( met 3 van die aansluitingen zeg maar)

Wat raden jullie mij aan, kan ik een moederbord erin zetten met ddr2 geheugen( denk het niet, maar goed)
 
Zit wel een onboard videochip in, maar geen aansluiting, althand, mn lcd monitor kan ik nergens anders op aansluiten dan op de videokaart.
nog ff 1 vraag:
Als de fan van de prosessor het doet( en die fan krijgt stroom van het moederbord, daar zit de aansluiting op ) kan dan nog het moederbord stuk zijn?

Je hebt geen videochip onboard, want dan zou je ook een aansluiting hebben.
En ja, die 12V lijn loopt rechtsstreeks naar de fan aansluiting, die krijgt dan spanning.

Overigens weten we niet over welk type('s) moederbord(en) het gaat, wel goed het mobospeakertje aangesloten?

En ook geen biep als hij echt helemaal kaal is, dus ook zonder CPU?
 
Nog een misschien gekke vraag. je hebt het al een aantal malen over je videokaart gehag en dan zeg je: PCI AGP, en dat bestaat niet.
Volgens je specs heb je een AGP kaart, die zit toch wel in het goede slot en niet halfbakken in een PCI slot??
 
Het speakertje zit op de zelfde plek, die kan toch niet stuk zijn he, ik loop me nu alles af te vragen, haha.
Het is alleen jammer dat ik dus het type nummer niet kan vinden, staat dus echt nergens aangegeven op het moederbord.

Ja sorry, agp.
Zit de hele avond al met pci in mn hoofd, vandaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch staat ergens op je moederbord het typenummer vermeld, goed kijken nog maar een keer!
 
Echt niet nog ergens een ander (korter) nummer op je moederbord, ergens verdekt opgestelt???
 
Misschien een zgn merk-pc, zoals Dell, Packard Bell, HP, Compaq, Acer o.i.d.
geef dan even juiste naam en typenummer van het systeem
 
OOk niet, het was een low budget systeem, merkloos zeg maar.
Heb em door de jaren heen zelf opgebouwd, dvd, geheugen harde schijf etc, etc
 
dus je koopt een nieuw bord .
een bord zit in een doos en op de doos staat het type bord met een boekje en een drivers cdrom .
en op de aankoop bon staat ook altijd de t artikel naam en type
en dat ben je nu allemaal kwijt .
dat doe je dan goed .
ik hoop niet dat jij ooit mijn huisdokter wordt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan