Moederbord voor Q6600

Status
Niet open voor verdere reacties.

DitisKees

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2008
Berichten
28
Ik ben van plan om een Q6600 aan te schaffen, omdat die lekker goedkoop is en goed overklokt. Is dit een goede keus, of is er ondertussen al iets beters, wat een extra uitgave rechtvaardigt? Mijn vraag is nu welk moederbord ik hierbij het beste kan aanschaffen. Ik wil dus een moederbord waarbij het overklokken geen enkel probleem is.

Ik heb nu een ECS bord met een AMD 4400+. Deze kan ik stabiel overklokken naar 2,75 Ghz, maar als ik er een losse videokaart opzet moet ik de processor terugklokken naar de standaard 2,3 Ghz, omdat anders het moederbord te warm wordt. Dit probleem wil ik dus niet weer tegenkomen.

Iemand een goed advies? Alvast bedankt.
 
Vertel me eerst waarom je een Q6600 zou willen overclocken, ik heb een E6750 @ 3.2 Ghz P/C en ik gebruik die snelheid amper, zelfs in games, dus...
 
2 redenen, de 1e en belangrijkste is dat ik het gewoon leuk vind, de 2e reden is dat ik meedoe aan Folding @ Home, dus elke kloktik van de processor wordt gebruikt.
 
Ok plausibele reden maar kijk uit met Quads, die hebben het al gauw warm dus, maar goed... ik zou persoonlijk voor Asus P5K-SE mobo gaan (heb em zelf ook) kan ook quad xtreme aan dus mocht je ooit nog willen overstappen, plus jumper free overclocken.
 
Laatst bewerkt:
Ok, dank je wel. Is de Q6600 wel een goede keus, of is het beter om wat extra uit te geven voor een Q9xxx?
 
De duurdere varianten zijn meestal beter, zeker als je voor de snelheid gaat kun je beter een duurdere kopen, let alleen wel op dat als je em niet boxed koopt dat je dan ook geld moet hebben voor een stevige koeler.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan