Moederbord werkt niet in mijn case

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jensvde

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Hallo allemaal

Ik zit hier met een nogal eigenaardig moederbord. Voor een of andere reden, wil het niet meer opstarten in zijn oorspronkelijke case. Als het moederbord uit de case is start het wel op.

De opstart knop heb ik getest en dat is het probleem niet, andere voeding hielp ook niet, ik heb ook al alle schroef gaatjes afgeplakt met tape en het mobo los in de case gelegd, maar dat hielp ook niet. Er zit niets van andere hardware in de case enkel het moederbord, i/o shield & voeding. Het betreft een moederbord van een Medion pc, er staat geen fabrikant op geprint het enige wat ik er van weet is dat er een AMD Phenom X3 8450 in zit.

Ik weet niet wat ik nog kan doen. Iemand tips? De pc kwam van mijn grootvader, er is nooit iets aan gebeurd, dit is de eerste keer dat ik de pc open. Hij heeft wel een half jaar stil gestaan.

Alvast bedankt!

Jens

Laatst bewerkt:
Het moederbord zal toch toch ergens kortsluiting op maken. Kan niet anders.

Indien het een Medion-pc van de laatste jaren betreft is het vrijwel zeker een MSI OEM moederbord, dat kun je alleen op de website van Medion terugvinden..

Ik ga mee met bericht #2, heb je wel alle afstandsbusjes geplaatst en geen te grote schroefjes bij het vastmaken van de mobo?

ik heb ook al alle schroef gaatjes afgeplakt met tape en het mobo los in de case gelegd, maar dat hielp ook niet.
In dat geval lijkt kortsluiting mij onwaarschijnlijk...:rolleyes:

Alles is origineel, er is niets aan veranderd. Ik wou hem gewoon nog eens aanzetten om te zien wat er nog allemaal op stond, en hij deed niets. Eigenaardig is dat wel de fan van de voeding & cpu draait maar het led lichtje bij de aan knop niet oplicht. Wanneer ik alles uit de case haal licht het ledje wel op.

Ik heb voor de zekerheid alle afstandsbuisjes nagekeken en ze zitten op de juiste plaats en staan allemaal helemaal vast geschroefd. De schroefjes zijn diegene die ik er heb uitgehaald dus de grootte ervan klopt ook.

Laatst bewerkt:
Wanneer ik alles uit de case haal licht het ledje wel op.

Heb je dan ook een videokaart erin geplaatst, monitor aangesloten en de harde schijf eraan gehangen?
En dan werkt alles?

Hoi,

En als je hem buiten de case opstart hoe start je hem dan op neem aan zonder aansluitingen van aan uit knop etc zit daar niet iets fout denk zomaar even mee hoor.

Heb je dan ook een videokaart erin geplaatst, monitor aangesloten en de harde schijf eraan gehangen?
En dan werkt alles?
Ja, video kaart steekt erin & de hdd is aangekoppeld. Windows start gewoon op en de pc werkt.

En als je hem buiten de case opstart hoe start je hem dan op neem aan zonder aansluitingen van aan uit knop etc zit daar niet iets fout denk zomaar even mee hoor.
Ik heb de aan-knop ook uit de case gehaald met het led lichtje.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dan zou ik het er ook inderdaad ophouden dat er kortsluiting ontstaat wanneer bord ingebouwd is alleen dan waar.

Ja dat lijkt mij ook de meest logische verklaring maar ik zou niet weten waar ik nog moet kijken voor eventuele kortsluiting. Alle gaatjes zijn afgeplakt met tape en voor de rest steunt het moederbord op rubberen pootjes in de case en raakt het enkel met het i/o shield, dat er nu zelfs niet in zit.

Hoi,

Probeer eens met voeding uit de case . zit maar even mee te denken hoor baat het niet schaden doet het ook niet

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp, maar dat heb ik ook al geprobeerd maar zonder resultaat helaas.

Ik weet echt niet meer wat te doen ik heb al zoveel zaken nagekeken ik vind maar niet wat er nu kortsluiting maakt

Andere koeler,voeding,andere afstandbuisjes, andere schroefjes, alles stofvrij gemaakt, ander opstartknopje, andere kabels (Sata enz),...

Laatst bewerkt:
Update: Het moederbord werkt nu wel in zijn case, echter als ik er een grafische kaart instop werkt hij niet meer. Al meerdere kaarten geprobeerd dus dat is het probleem niet. i/o shield van de grafische kaart verwijderd zodat NIETS de case raakt => moederbord start niet op.

Klein overzichtje van wat ik tot nu toe al heb:
Moederbord uit case met grafische kaart => moederbord start op
Moederbord in case zonder grafische kaart => moederbord start op
Moederbord in case met grafische kaart (extra opgelet dat er niets, zelfs geen kabel de case raakt) => moederbord start niet op

Iemand nog een idee? Ik zit met m'n handen in het haar ik kan me geen verklaring bedenken voor dit probleem

Update #2

Eindelijk werkt alles terug! Het bleek uiteindelijk toch de voeding te zijn. Ik heb namelijk 3 van deze Medion PC's staan, ik heb van de andere 2 de voeding eruit gehaald en die in de mijne gestopt => juist hetzelfde probleem. Trouwens, Medion levert een voeding van 20pins voor een moederbord van 24pins. Dat werkt in de meeste gevallen wel maar dat is uiteraard niet de bedoeling dat je op een 24pins mobo een 20pins voeding aankoppelt. Bij Medion is dit standaard, dat was ook te zien in de 2 andere machines aangezien ze allemaal dezelfde voeding hebben. Ik heb er nu een voeding ingestoken van een deftig merk (Cooler Master), afkomstig uit een oude game pc, met 24pins en alles werkt terug zoals voorheen.

De 2 die ik opzij had staan heb ik gekregen van mensen die ze weggooiden, omdat ze ook gewoon niets meer deden. Al die tijd dacht ik gewoon stuk moederbord, blijkt dat die voedingen gewoon niet deugden. Ergens zal er op die voedingen stroomverlies zitten denk ik, want als er nog maar een randje van het mobo de case raakte starte hij niet op. Wat ik ook raar vond is dat andere 20pins voedingen niet werkte in het systeem, enkel de originele 20pins voedingen of andere 24pins voedingen (die werkte allemaal).

Conclusie: Medion is gewoon rommel. Met elke Medion computer, laptop & camera die ik ooit heb gekocht heb ik altijd al problemen mee gehad. Ik zou alvast niemand nog aanraden om bij Medion nog hardware te kopen. Ze zijn misschien wel goedkoop, maar je krijgt waar je voor betaald en dat is niet erg veel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Fijn dat het toch nog opgelost is en helemaal zelf:thumb:

Tevens even je laatste twee berichten samen gevoegd

Laatst bewerkt:
Medion maakt niets zelf, laten alleen de producten in elkaar zetten en kun je ook niet als zodanig als merk zien, par jaar geleden overgenomen door Lenovo, diverse Medions in onderhoudt en draaien prima, het grootste euvel was de koeling en videokaarten die daardoor overleden.
Maar de huidige producten zijn prima.

deftig merk (Cooler Master)
Ook kul, die maken ook niets zelf en sommige producten zijn ook prut.

Maar goed, Medion is nu heel zenuwachtig geworden nu je dit hebt verkondigd en ziet nu de omzet helemaal in elkaar zakken........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan