Moederbord wil niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJ Twente

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2003
Haleuhchjen...

Ik heb hier een moederbord (p4b266) en een ATX voeding, en die heb ik netjes ingebouwd. Nu druk ik op de powerknop, maar het systeem start niet op. Het power-led op het Mobo brandt, en alle knoppen zitten op de juiste pinnen. Wel is mij opgevallen, dat deze voeding een vierkant stekkertje mist, en in de manual noemt men dit een ATX-12v. Is dat stekkertje echt noodzakelijk, of moet het zo ook kunnen werken??

En is die via een verloopje te realiseren of moet er een compleet nieuwe voeding in??

Nou, wie het weet, mag het zeggen...

Groetjes Iwan

Kijk, dat zijn weer de oplossingen, thanks, de PC doet het nu. Nu nog effe geheugen erin, dan kunnen we weer verder.....

:) :D :)

Een ATX-12v is idd niet noodzakelijk echter als het op je voedinbg zit dan zou ik het gebruiken. Maar wat ik niet helemaal snap is hoe je met de info van asus nu je probleem hebt opgelost.......

Er staat dus in dat iets wat je niet hebt aangesloten niet absoluut noodzakelijk is...........Wat veranderd dat aan je probleem dan ?:D

Hahahaha

ik heb je bericht drie keer moeten lezen, om nu te begrijpen wat je bedoelt. Ik moet echt eens minderen met alcohol...... denk ik.

Doordat ik die pagina vondt, kwam ik er achter dat je die ATX-12v aansluiting op dat moederbord kunt omzeilen door aan de EZ-connector een stekker te drukken die je normaal bij een HD of CD-Rom gebruikt.
Hierdoor kreeg de processor WEL genoeg stroom waardoor het moederbord groen licht gaf om op te starten. Althans, dat lijkt me de logische verklaring.
Ik moet nu alleen nog geheugen plaatsen, want dan start hij verder op, en stopt die PIEP van de bios... LOL

Dus, zonder die site was me dat niet gelukt. Stom eigenlijk, want eigenlijk had ik dat zelf moeten verzinnen. maar goed, daar is het forum voor, toch?

Een echte domme vraag is degene die niet wordt gesteld.

Groetjes Iwan

Aha vandaar, ik snapte al niet hoe je met die specs pagina je probleem hebt opgelost :D

Ik vroeg het ook omdat het handig kan zijn om de oplossing van het probleem even te posten zodat anderen er in de toekomst misschien nog iets aan kunnen hebben.

Je hebt mij ook abslouut niet horen zeggen dat je vraag dom was, echter de oplossing was voor mij alleen een groot "?" :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan