moederbord ziet hardware niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trustno1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 okt 2000
Berichten
1.332
Ik heb nu een computer van iemand staan met een P II Vtech moederbord die de draadloze netwerkkaart en geluidskaart niet eens ziet als deze op het moederbord is gezet. Je ziet hem bij het configuratie scherm Systeem niet eens staan. De netwerkkaart heb ik in een andere pc geprobeerd en daar wordt hij wel herkend. Heb een andere netwerkkaart in de pc gedaan en deze werkt wel goed. Heb ook 2 verschillende geluidskaarten (PCI en ISA) op het moederbord gezet en deze werden geen van beide gezien. Weet iemand hier een oplossing voor??

gr. Trustno1
 
Je ziet hem bij het configuratie scherm Systeem niet eens staan.
Heb je wel bij Apparaatbeheer gekeken of de kaarten daar met een vraagteken wel staan?
 
Probeer na het plaatsen van de kaarten eens 'reset configuration data' op enabled te zetten in de bios, hierdoor wordt het moederbord eenmalig gedwongen alle hardware opnieuw 'in te lezen' vaak wil dat helpen met goedkope merken mobo's zoals V-tech.
 
Dit heeft voor de geluidskaart wel geholpen maar niet voor de draadloze netwerkkaart.
 
En heb je geen drivers voor die kaart? Wat is het merk en type?
 
Ik heb de drivers binnengehaald maar hij geeft aan dat hij de kaart niet kan vinden. Krijg ook de geluidkaart niet aan de praat. Op de kaart zie ik staan Opti 82c933 maar heb al 10 verschillende drivers voor xp geprobeerd. Tot nu toe werken deze niet.:(
 
Mag ik je feliciteren met één van de onwilligste geluidskaarten, qua installeren, ter wereld. Zeker in combinatie met een niet al te denderend moederbord (zoals V-tech) is het helemaal een ramp.

Waarschijnlijk ben je sneller klaar als je een hele goedkope nieuwe kaart koopt (als je hier in de buurt zou wonen heb ik nog wel een paar oude soundblaster liggen, mag je zo ophalen, maar ja, Den Helder->Roosendaal 220km of zoiets)
 
Op zich is een nieuwe kaart kopen niet zo'n probleem, maar ben bang dat ik dan hetzelfde probleem krijg als de netwerkkaart. Hij is niet van mij, dus zou een beetje knullig staan als ik met een rekening aan kwam voor een nieuwe geluidskaart en moet zeggen dat er alleen geen geluid op zit. :confused: :confused:
 
Ik zie niks op de kaart wat er maar op duid dat het een philips kaart zou kunnen zijn.
Ik zie er alleen nog op staan EPC-C933D830 ver3.0 maar met google wordt daarbij niks gevonden.
Ben bang dat ik hem zonder geluid moet afgeven.:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan