Moederbord ziet pci-e card niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Berichten
342
vandaag een nieuw moederbordje en processor in de pc gezet.

M2N-CM DVI van Asus

Als ik mijn pci-e graphische kaart erin zet ziet hij hem niet. Het is een Asus kaartje met de Nvidia Geforce 7500LE met 512 mb.

Hij gaat automatisch naar de onboard vga, ook al staat in de bios ingesteld dat pci-e de voorkeur heeft. Mijn ervaring bij moderne mobo's met vga onboard is dat deze automatisch uitschakeld als je er een pci-e kaart inzet.

Is het pci-e slot kapot of is de kaart te oud voor het mobo ?

De kaart doet het wel in een ander mobo.
 
2 dingen

1) staat je vga kabel wel op je 7500 kaart aangesloten

2) heb je er al drivers opstaan.


1* als je beeld hebt en de kabel aangsloten ziet hij je kaart wel en zou ik de drivers eens installeren.

heb je vraagtekens bij rechtermuisknop op deze computer>beheren>apparaatbeheer?
 
2 dingen

1) staat je vga kabel wel op je 7500 kaart aangesloten

2) heb je er al drivers opstaan.


1* als je beeld hebt en de kabel aangsloten ziet hij je kaart wel en zou ik de drivers eens installeren.

heb je vraagtekens bij rechtermuisknop op deze computer>beheren>apparaatbeheer?

[[/I]

Ik heb de kabels aangesloten

ik krijg geen beeld

ik kan er geen drivers opzetten omdat ik de kaart niet zie.

Als ik met de kaart erin opstart met de kabel in de onboard is de bios langzamer, alsof hij zoekt. Vista start gewoon op maar ziet in apparaatbeheer niets in het pci slot zitten, het is helemaal vraagteken en uitroepteken vrij.

Sandralite ziet er ook geen pci-e kaart
 
probleem is opgelost. De monitor , analoog, zat op dvi aansluiting met adapter, dit moederbord ziet dan de monitor niet en schakelt dan naar de onboard vga. ( ander moederbord had er geen problemen mee). Opgelost door een verloopje op de videokaart zelf te prikken ( hoorde bij videokaart) en nu doet hij het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan