Moederbord zonder CD wat nu??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikeytjee

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2007
Hee ik heb laatst een moederbord gekregen van een vriend een Asus A8N-SLI maar zonder cd en die heeft hij ook niet, nu was mijn vraag kan ik hem nog gebruiken en inbouwen of kan ik hem weggooien??

MVG MT

hee heb je al op de site van asus gekeken.

In principe is er niets aan de hand. Je moet alleen even van de site van ASUS de chipset drivers halen, that's all!

dus ik heb ze.. en nu, branden op cd? sorry, voor de noobelijkheid ik heb nog nooit een pc opengemaakt xD

dus ik heb ze.. en nu, branden op cd? sorry, voor de noobelijkheid ik heb nog nooit een pc opengemaakt xD

Maar denk je dan wel dat je het moederbord zelf kan inbouwen? Is ook niet makkelijk voor iemand die dit nog nooit heeft gedaan.

Kan die vriend je niet gewoon helpen met inbouwen?

En de drivers kan je downloaden en op cd branden inderdaad. Je moet gewoon de nieuwste versie van die site pakken. Links op die site zie je de categorie; dus audio, video etc. Van elke categorie hoef je er maar één te pakken en dat is de nieuwste versie. Anders heb je straks alles dubbel gedownload en dat hoeft niet.

Laatst bewerkt:
een moderbord plaatsen moet voorzichtig en secuur gebeuren. heb je dit nog nooit gedaan, bspaar je een hoop elende en haal er iemand bij die dat vaker heeft gedaan. je moet inderdaad de drivers downloaden, op cd zetten en dan die cd bewaren. een tip is om de cd die je brand de drivers in volgorde te branden. noem ze bjivoorbeeld driver1.exe etc in plaats van dat je ze als de orginele exe bestanden eropzet. weet je later ook nog de volgorde. ik adviseerje de volgende volgorde: chipset, video,audio, netwerk driver. chipset is veruit het belangrijste, als je die later doet kan het weer extra driver conflicten geven en kan je weer van voren af aan. Loop alle aansluitingen op het moederbord even goed na voor je met windows begint, dan ga je dus windows instaleren. als je windows helemaal geinstaleerd hebt, dan mag je de drivers instaleren. als je dat ook hebt gedaan, ben je klaar en kan je van je nieuwe moederbord gaan genieten.

een moderbord plaatsen moet voorzichtig en secuur gebeuren. heb je dit nog nooit gedaan, bspaar je een hoop elende en haal er iemand bij die dat vaker heeft gedaan. je moet inderdaad de drivers downloaden, op cd zetten en dan die cd bewaren. een tip is om de cd die je brand de drivers in volgorde te branden. noem ze bjivoorbeeld driver1.exe etc in plaats van dat je ze als de orginele exe bestanden eropzet. weet je later ook nog de volgorde. ik adviseerje de volgende volgorde: chipset, video,audio, netwerk driver. chipset is veruit het belangrijste, als je die later doet kan het weer extra driver conflicten geven en kan je weer van voren af aan. Loop alle aansluitingen op het moederbord even goed na voor je met windows begint, dan ga je dus windows instaleren. als je windows helemaal geinstaleerd hebt, dan mag je de drivers instaleren. als je dat ook hebt gedaan, ben je klaar en kan je van je nieuwe moederbord gaan genieten.

heej ja bedankt he maar ik doe het samen met mijn neef :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan