Moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

_CompuFreaky_

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2003
ik wil nieuwe pc gaan bouwen maar ik twijfel nog een beetje welk moederbord ik het beste kan nemen..

EPoX 8RDA+ SockA,nForce2,6C-Aud,FWire,USB2.0,LAN of zal ik toch maar voor een MSI K7N2,SockA,nForce2,5.1 Audio,USB,LAN gaan. ik ben van plan om te gaan overklokken als ik men 2200+ te sloom vind worden, is voor het overklokken een thermaltake volcano 11 goed genoeg ?

Ik weet niet wat het verschil in prisj is, maar ik zou voro de epox gaan, omdat daar USB 2 opzit.

MSI is een beter kwaliteit moederbord, maar ik zou ze geen van beide nemen, oonboard video is niet echt handig.

MSI is echt niet bruikbaar als je wilt gaan overklokken. Dan heb je de EPoX 8RDA+ nodig (top bordje), liefst met een recente revisie, of de Abit NF7-S.

En die 2200+ zal echt niet lekker overklokken. Je zou veel beter een 1700+ à 2100+ met Thoroughbred core en recente stepping nemen, die krijg je echt hoog.

oke de epox dus maar hoever kan je hem dan overklokken de 1700+ of de 2100+ met een volcano 11

Hangt van de stepping af. Als je een goede stepping hebt, kan je hem zeker wel tot 2200 à 2500 MHz krijgen, wat overeenkomt met 2800+ à 3300+.

En vergeet natuurlijk geen PC3200-geheugen, anders zal de pret snel afgelopen zijn.

dat wist ik al van dat geheugen maar hoe kan je bij bijv salland zien welke stepping het is..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan