moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

noeska

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2004
hallo ik vroeg jullie van de week om raad omdat me pc heel slecht opstarte en als hij het eenmaal deed zo spontaan weer opnieuw opstarte steeds ... volgens mijn zwager is moederbord stuk maar ik hoor ook dat het kan komen door baterij op moederbord het gaat dus om een pen 3 ,moederbord supermicro i810/snd/4mvga met een cpu intel celeron 500 mhz,128KB & 4m vga de pc is 4 jaar oud en idd nog nooit voorzien van andere batterij graag hoor ik van jullie een reactie alvorens ik een nieuw moederbord ga kopen :confused:

Probeer eerst eens een ander batterijtje. Moederbordjes gaan zelden stuk.

Is er niemand bij je in de buurt die dat voor je kan doen?

hallo ik heb dus net een nieuw batterijtje er in gezet en nog steeds start hij niet op er brand wel een groen lichtje op het moederbord dus vraag ik me af of moederbord wel echt stuk is dan ...want heel af en toe start hij dus wel op ...daarna blijft jij spontaan opstarten en heel af en toe ziet hij mijn schijf niet om vervolgens toch spontaan op testarten kan het ook iets met het geheugen zijn ofzo ? ik ben maar een leek op dit gebied :D

Tja, het kan echt van alles zijn, geheugen, processor enz enz.. Dat is niet zo snel gevonden tenzij je iemand hebt die je een handje op weg helpt.

Ik kreeg een beetje flashbacks toen ik jouw berichtje las. Ik had een tijdje geleden een vergelijkbaar probleem.

Verschijnt er als je opstart de melding "bios checksum error" of iets wat daar op lijkt?

Hoe dan ook, uiteindelijk na heel m'n pc binnenstebuiten te hebben gekeerd (heb ook geklooid met batterijtjes, grafische kaarten, bios progjes enzo), bleek bij mij gewoon m'n intern geheugen module (sdram) stuk te zijn. Misschien als je het probleem naleest op deze site herken je misschien dingen. Het staat bij "overige hardware", met onderwerp "bios rom checksum error" Als je zoekt op mijn inlognaam kom je er wel.

Groetjes, Marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan