moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

CARDAF

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
heb nu een K8N-E deluxe met een met een amd sempron 3000+ processor maar als ik hem aan zet gaat hij meteen weer uit weet iemant iets van dat moeder bord afgaat maar 5 seconden aan denk ik start ook meteen op als ik er stroom op zet

Gezien het feit dat deze thread over de zelfde hardware gaat ga ik ervan uit dat jullie samen een pc in elkaar aan het zetten zijn klopt dit??

Geplaatst door TheM
Gezien het feit dat deze thread over de zelfde hardware gaat ga ik ervan uit dat jullie samen een pc in elkaar aan het zetten zijn klopt dit??

En dan ???

@ CARDAF, je hebt het mobo toch op spacers geplaatst, anders risceer je kortsluiting. En dat vermoed ik.

Owkay puur toeval dan :).

Dat een moederbord aan gaat zodra hij stroom heeft kan als deze aangezet is met de aanknop en toen vanzelf uit gegaan is en je de stekker er toen gewoon uitgehaald hebt. Het moederbord staat dan namelijk nog gewoon in de aanstand en zal weer (proberen) aan te gaan zodra deze stroom heeft.

Voor de rest heb ik nog de volgende vragen:
- Geeft het moederbord ook nog geluidsignalen? Of misschien een ander signaal (lampjes op het moederbord bv).
- Is alles goed aangesloten (eventuele kabels, jumpers of andere dingen)

En heb je het boekje bij het moederbord ook al eens geraadpleegd? Hierin zit normaliter ook een probleemsectie met probleemomschrijvingen (bv bepaalde signalen en de bijbehoorde symtomen, en oplossing).

Geplaatst door vanzwam

En dan ???

@ CARDAF, je hebt het mobo toch op spacers geplaatst, anders risceer je kortsluiting. En dat vermoed ik.

Antw en dan: als een vraag 2 x gesteld word dan moet de desbetreffende beheerder van de categorie op de hoogte gesteld worden en zal 1 van de berichten gelocked worden. Het is onzin en lastig om 2 x dezelfde vraag te stellen. Hierdoor kunnen verschillende antwoorden gegeven en bepaalde dingen geprobeerd worden of al zijn waat het makkelijker voor is als de beantwoorder er al vanaf wist.

Bij een kortsluiting zal normaal gesproken er een zekering van de voeding eruit vliegen en dan krijg je die ook niet meer aan totdat je de zekering vervangt.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door TheM

Bij een kortsluiting zal normaal gesproken er een zekering van de voeding eruit vliegen en dan krijg je die ook niet meer aan totdat je de zekering vervangt.

OH OH OH, Bij een moderne, en goede voeding, zit daar een kortsluitbeveiling op. Geen zekering, (tijd van Napoleon).
Van het ogenblik dat daar een sluiting is, gaat je voeding automatisch uit (electonische zekering.)

nee hoor geen piep aleen als ik het geheugen er uit haal dan hoor ik iets maar de voeding is ook al gewiselt en die doet het wel maar hij start niet door de pc maar is een amd sempron het zelfde als een amd atlon

Geplaatst door vanzwam

OH OH OH, Bij een moderne, en goede voeding, zit daar een kortsluitbeveiling op. Geen zekering, (tijd van Napoleon).
Van het ogenblik dat daar een sluiting is, gaat je voeding automatisch uit (electonische zekering.)

Zou kunnen is alweer 5 jaar geleden sinds ik mijn pc in elkaar gezet had. En sinds 2 jaar zit ik nu achter een laptop :).

Maar hebben de slimmerikken die die korstsluitbeveiliging hebben bedacht nog niet bedacht dat je die kortsluiting dan ook moet aangeven zodat een gebruiker weet dat er kortsluiting is (geweest). En eerst het probleem zal moeten oplossen voordat ze de stroom er weer op zetten??

kan ik het moeder bord ook uit de kast haalen en op tafel leggen moet mij het dan ook doen als ik er alles op aan sluit of gaat dat zo niet

Geplaatst door CARDAF
n maar is een amd sempron het zelfde als een amd atlon

Kort en bondig. Neen. Een Sempron is het kleine broertje van de XP. maar of dit er iets mee te maken heeft ???

Maar toch graag iets meer info, hoe geintalleerd ed.....

@ TheM, nooit te oud om te leren, Antec heeft dit volgens mij al in huis, Een "led" die knippert bij een sluiting, de max. Bestaat al jaren hoor. Maar om de kosten te drukken??? Extra onderdelen toevoegen etc...

Goede voeding in een PC is nu een must. Prijskaartje ????

er staat nog niets op de hardisk zo ver kom ik niet of bedoel je dat niet zitten wel en moederbord staat op spacers

Geplaatst door CARDAF
er staat nog niets op de hardisk zo ver kom ik niet of bedoel je dat niet zitten wel en moederbord staat op spacers

Mag ik je 1 vraag stellen? gebruik AUB eens punten en comma's in je zinnen, Het is moelijk om alles te ontcijferen.

Wat betreft het mobo op tafel leggen, als je niet verouwd bent met die zaken, zou ik het afraden.

1° de aansluit draden,die uit de kast komen, moeten lang genoeg zijn.( Power on etc....)

2° Je mobo mag geen contact hebben met de kast.

nog een vraag kan die processor van amd sempron wel op het moederbord de k8n-e deluxe

ben er uit was het kabeltje van power sw
toch bedankt vanzwam en TheM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan