Moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeylooi0444

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2012
Berichten
215
Iemand een aanrader voor een moederbord?

Moet overclockbaar zijn in combinatie met de i5 3570k ivy bridge.
Usb 3.0
En PCI Express 3.0 x16
 
MSI Z77 G43 als je niet te veel geld hebt,
Gigabyte Z77X D3H als je nog SLI/Crossfire wil draaien en nog eens goed wil overclocken ook.
 
Asus Z77 Sabretooth klik
Asus Z77 Maximus series klik
ASRock Z77 Fatal1ty Professional klik
Asrock Z77 Xstreme series klik
allemaal bordjes die het erg goed doen wat betreft Overclocking, ze zijn echter wel wat duurder zo rond de 150 en 200 euro
 
Laatst bewerkt:
nee highspeed is 2.0 en superspeed is 3.0

van wiki afgeplukt
USB 1.0: 1,5 Mbit/s (low speed);
USB 1.1: 12 Mbit/s (full speed);
USB 2.0: 480 Mbit/s (high speed);
USB 3.0: 4,8 Gbit/s (super speed; 2009).
 
Laatst bewerkt:
al mijn voor gestelde moederborden beschikken over USB 3.0 poorten(superspeed) het zijn niet voor niks premium bordjes

de sabretooth: 4x SuperSpeed USB + 4 x Hi-Speed USB + (2 x SuperSpeed USB + 6 x Hi-Speed USB via headers)
de maximus: 4 x SuperSpeed USB + 4 x Hi-Speed USB + (2 x SuperSpeed USB + 4 x Hi-Speed USB via headers)
de fatal1ty: 6 x SuperSpeed USB + 1 x FireWire + 5 x Hi-Speed USB + (2 x SuperSpeed USB + 1 x FireWire + 4 x Hi-Speed USB via headers)
de Extreme: 2 x SuperSpeed USB + 4 x Hi-Speed USB + (2 x SuperSpeed USB + 6 x Hi-Speed USB via headers)

het moederbord wat jij nu aanhaalt beschikt over een verouderde chipset
Z77 is nieuwer en beschikt over pci-e 3.0 die alleen op de nieuwere chipsets aanwezig zijn (meer future proof voor videokaarten)
je pakt nu eigenlijk gewoon het moederbord wat ik aanraden maar dan het oudere model

verder zul je denk ik ook een bios flash moeten uit voeren wil je met de i5 3570k op en z68 moederbord kunnen werken
lijkt mij verstandiger om het tenminste op een Z77 moederbord te houden
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan