moederbordt

Status
Niet open voor verdere reacties.

geordieke

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2009
Hallo.
meshien een domme vraag maar ik zou het graag weten.
speeld het moederbordt een rol bij sneller FPS? bv ik heb nu een zwak moederbord van zeg maar 20 euro en ik ga er 1 kopen van 70 euro zou er dan een vershil zijn met FPS?
alvast bedankt

wel moet hij de andere zooi in je pc aankunnen, maar met 70 euro moet dat wel lukken.

KKOPPI, wat schijf je nou?

Moet hij welde andere zooi? in de pc aan kunnen?

Maar voor de duidelijkheid, je fps gaat niet omhoog dankzij een nieuw mobo. Dat doe je normaal gezien middels een goede videokaart, voldoende geheugen en een snelle processor.

hmm ja ik heb een 8800 GT gekocht en alle drivers geinstaleerd en een processor 2.13 ghz maar toch gaat mijn beeld traag hoe kan dat? ik weet het dat 2.13 GHZ niet zo goed is maar hij moet toch beter kunnen presteren? ik heb windows vista

Een 8800 GT is een kaartje uit het voorjaar / zomer van 2007 (?) en daarmee kun je een heleboel games als een zonnetje spelen. Maar.................. we leven nu over ruim 48 uur in 2010 dus er zijn inmiddels ook spelletjes die je niet meer als een zonnetje kan spelen.............

zoals normaal telt de chipset weer helemaal niet mee.
terwijl deze toch in hoge mate de totale data doorvoer bepaalt

dus volgens jou zou ik beteringen moeten zien met die van 70 euro?
ik heb bv een sis 671 /FX/DX/MX

Laatst bewerkt:
de chipset bestaat uit de noordbrug en de zuidbrug.
De noordbrug bepaalt hoeveel data er getansporteerd kan worden.
Dus hoe duurder het moederbord, hoe beter de chipset,hoe beter een (dure) videokaart tot zijn recht komt.
Dus waarschijnlijk is je sis chipset niet helemaal berekend op je 8800GT.

Laatst bewerkt:
Een goede videokaart op een mobo van 30 tientjes presteert in een pci-e slot m.i. net zo goed als wanneer hij in een pci-e slot van een mobo van 13 tientjes zit geprikt.

Nu niet ,dan niet en nooit niet.
Het vlaggeschip van intel is nu de X58.
Moet je eens kijken wat zo'n moederbord kost

En ja,een intel chipset is beter,mits je natuurlijk ook een intel processor hebt.

Laatst bewerkt:
Ik ben in dit soort discussies dan veelal geneigd om te vragen:
"Waaruit blijkt / waar staat dat een videokaart op een mobo van 30 euro (veel) slechter presteert dan op een mobo van 130 euro?"

Als dat zo zou zijn,zou het ook niet noodzakelijk voor intel,amd,ibm om betere chipset te ontwikkelen.
Ze zouden gewoon een huis,tuin en keuken chipset gebruiken op hun producten.
Maar aangezien de chipset het werkgeheugen,de videokaart,de hdd"s de processor en de pci sloten "beheerd",kun je toch wel op je vingers natellen dat dit onderdeel zeer belangrijk is.
Er zijn zelfs speciale X58 forums voor hardcore gamers op internet.

Uitersten zijn altijd rolbevestigend. Lees svp het eerste bericht in dit topic nog eens. (Het gaat in dit topic niet om uitersten : 20 euro kostende plank t.o.v. 250 euro kostende plank)

Op een bord van 20 euro presteert de videokaart net zo goed of onmerkbaar minder dan op een plank van 70 euro.

De discussie glijdt mogelijk af naar de vraag:
"Welke processor is sneller: die van 2.0 GHz of die van 2.2 GHz?" Het antwoord? De 2e maar daar merkt de user geen tierelier van! (Tenzij hij bij bepaalde bewerkingen een stopwatch gebruikt die tienden van secondes vastlegt)

Laatst bewerkt:
Dit is inderdaad wat van uitersten.
Ik wil alleen maar aangeven dat een (veel) betere chipset beduidend betere prestaties kan leveren van met name de videokaart.
Dus met het uitzoeken van een moederbord is het ook belangrijk dat men kijkt wat voor chipset er toegepast wordt,dat binnen het budget van de zoeker valt.

gast0225,ik ben er net achter gekomen dat de nieuwe LGA 1156 en LGA 1366 modellen van intel een noordbrug in de processor ingebouwd hebben.
Dus processor vervangen is ook noordbrug vervangen.
Wat nog op het moederbord zit,is alleen de zuidbrug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan