• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Moeilijk een titel voor te maken ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

cremerhm

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Mijn vraag is op zich best duidelijk....ik kan er alleen geen titel voor verzinnen :-)

Wat ik graag zou willen is dat ik in een cel een getal typ, en dat in die cel dan een som wordt uitgevoerd en in diezelfde cel dus ook het resultaat komt te staan.

Dus:

cel a1, hierin vul ik een getal (5) in en dat getal wordt vermenigvuldigd met de waarde in b1(70), de uitkomst (350) komt dan in a1 te staan.

Kan dit??

Als je rechtsklikt op het tabblad waarin je wilt dat deze berekening wordt uitgevoerd, kun je daar deze code plakken:

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

ActiveCell.Value = ActiveCell.Value * Range("B1")

End Sub

Hij blijft overigens wel doorrekenen.... 't Is dus meer een idee van hoe je het kunt aanpakken.

Laatst bewerkt:
Als je rechtsklikt op het tabblad waarin je wilt dat deze berekening wordt uitgevoerd, kun je daar deze code plakken:

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
ActiveCell.Value = ActiveCell.Value * Range("B1")
End Sub

Hij blijft overigens wel doorrekenen.... 't Is dus meer een idee van hoe je het kunt aanpakken.

Hmz, hier kom ik niet uit. VBA is niet mijn ding .....
Ik krijg overal en 0 te staan waar ik nu klik, maar dat wil ik natuurlijk niet.
En de code aanpassen in de trent van: ActiveCell.Value = A1 * B1 doet ook niets.

Waarom moet de uitkomst per se in cel a1 komen te staan?

Is het echt geen oplossing om de uitkomst in b.v. cel c1 te laten komen.

Je kunt dan, zoals je zelf waarschijnlijk wel weet, gewoon a1 * b1 = uitkomst in c1

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan