• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Moeilijke gecombineerde grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clipstra

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Beste,

Ik wil graag de volgende grafiek maken, echter krijg ik het zelf niet voor elkaar (in de bijlage de opzet). Voor de Ytd getallen wil een stafgrafiek en voor de losse maanden wil ik een lijngrafiek. Echter dan wel "op" 2 verschillende assen, anders zit hij er raar uit.

Is dit mogelijk?

Helaas kan ik op mijn werk geen Excel downloaden. Dus de mogelijke oplossingen kan ik pas thuis bekijken.

Alvast bedankt voor de moeite!

Bijlagen

Beste Willem,

Ik kan er pas vanavond laat naar kijken. Zodra ik dat heb gedaan, zal ik het melden.

Beste Willem,

Dit is helaas niet wat ik bedoel. Misschien had ik 1st uit moeten leggen wat Ytd is. Weet eigenlijk de afkorting niet precies, maar goed het komt er op neer dat je alles optelt vanaf jan t/m de huidige maand (in dit geval Augustus, want September is nog niet voorbij). Dus in jouw voorbeeld zou dat voor 2007 902 zijn en voor 2008 is dit 912. De Ytd t/m September wordt dan: 2007:1020, 2008: 997

Wat ik dus wil is een grafiek welke begint met deze 2 stafen (Ytd 2007 en Ytd 2008) en vervolgens de omzet per maand.

Hoop dat het duidelijk is...

Heb het bestandje iets aangepast.

Wigi was mij net iets voor en het resultaat is vrijwel identiek.

Laatst bewerkt:
Heren,

Zit nu weer op het werk. Dus ga vanavond weer kijken. Echter ik heb er goede hoop op!

Enige verschil met Willem is dat de year to date apart staat bij Willem als een extra maand.

Beste Willem en Wigi,

Ik was op zoek naar de grafiek die Willem gemaakt heeft. Dus mijn grote dank daarvoor!!

Al zou ik wel voor een andere schaal van de Ytd kiezen, aangezien er nu een groot omzet verschil lijkt te zijn, terwijl dit niet zo is.

Maar nogmaals mijn dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan