Moeilijke keus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor wat betreft het wireless gedeelte zou ik, wederom met het oog op de toekomst, Wireless N kiezen.
is gewoon backwards compatible met de huidige Wireless G, maar mocht in de (nabije) toekomst door TS overgestapt worden naar een snellere verbinding, kunnen de kids daarvan direct mee profiteren.

Ok, ik pas v.w.b. die videokaart en als idd. de 25 euro geen portemonnee probleem zijn, dan de 9800 GT.

Ik kan niet uit de post opmaken of het meisjes of jongens betreft (ik denk nog altijd, wellicht heel ouderwets, dat jongens toch wat zwaardere spellen spellen dan meisjes: Zware racespellen/schietspellen versus Sims), maar je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen.

edit: ik weet trouwens ook te weinig over draadloze netwerken om er goed advies over te geven.

Het betreft 2 "puberende" mannen:)

@marsmannetje: Dank ook voor jouw heldere inbreng en adviezen!

Al met al is ons gezamelijke voorstel dus de configuratie van Pasja, maar dan met:

een 9800GT
Wireless N adapter

Iedereen eens?

Ik denk dat het idd. een prima systeem is onder de 1000 euro.

@BMWM5 : ondanks de "plaatjes" op de website van Paradigit, dien je je wel te realiseren dat er bij de systemen géén monitor wordt meegeleverd. Dit wist je?

@BMWM5 : ondanks de "plaatjes" op de website van Paradigit, dien je je wel te realiseren dat er bij de systemen géén monitor wordt meegeleverd. Dit wist je?

Ja, dat is bij ons bekend.

Dank voor je configuratie, je adviezen en reacties.

We zullen je configuratie overnemen en Paradigit kiezen als leverancier. Nu alleen de monitor nog.

Degene voor wie ik 9 dagen terug de pc samenstelde heeft zelf enkele uurtjes research gedaan naar een leuke TFT. Hij kwam uit op de Klik (verkrijgbaar vanaf 130,-- w w w tot 175 euro in de winkel)

en eigenlijk zou je een scherm eerst even moeten bekijken: Wat de een prettig vind, dat vind de ander niet prettig. (bijv de kleuren, letterscherpte etc)

Gezien je budget kan je makkelijk een 22 inch kopen.

en eigenlijk zou je een scherm eerst even moeten bekijken: Wat de een prettig vind, dat vind de ander niet prettig. (bijv de kleuren, letterscherpte etc)

Gezien je budget kan je makkelijk een 22 inch kopen.

Daar sluit ik mij bij aan.
Ook ik heb een poosje gezocht naar TFT'tjes op het grote boze w w w , maar behoudens klinische cijfers over bijv. reactietijd en een kijkhoekje wat hier en daar wat verschilt, zijn er eigenlijk nauwelijks goede objectieve tests te vinden.

Ik denk dat het idd. belangrijk is om in een winkel te kijken naar het beeld (zonder op merk te letten) Als één van de daar staande schermpjes er dan uit springt, dán het merk en typenummer noteren en eens wat gaan Googlen naar info over dat scherm.

Wellicht nog belangrijker is vóór de definitieve aankoop uitzoeken wat precies het dode pixel beleid van die fabrikant is.

@BMWM5 : geloof mij, ik kocht ooit een TFT met 2 dode pixels. De eerste week stoorde het een beetje, na 3 weken leek het alsof die 2 dode pixels schermvullend waren, mijn ogen werden er naartoe getrokken. Gelukkig had de fabrikant (oerhollandse Philips) op mijn type monitor een 0 dode pixels policy, dus ik kon het ding omruilen voor een nieuwe.

Wat je ook doet als je 'm koopt, pak 'm in de winkel uit (vóórdat je betaald hebt) en laat 'm daar even op een pc aansluiten.

Kijk goed naar 4 verschillende schermen : een volledig wit, een volledig zwart, een licht gemengde achtergrond en een mulitcolour achtergrond. Geen dode pixels te zien? Inpakken en betalen. 1 of meer dode pixels te zien? Lekker laten staan!

Laatst bewerkt:
Ik ben van mening dat een fabrikant/winkel een scherm moet leveren wat goed werkt.
Als ik een nieuwe auto koop, dan wil ook een auto ontvangen zonder krasjes, deukjes, en kleurafwijkingen. Op het moment dat de auto niet goed is, dan mag de garage dit herstellen.
Zo is het ook met computerschermen:
Als je na aansluiten een dode pixel vind die hinderlijk is, dan moet de winkel of zelfs webshop gewoon een ander scherm leveren. Maar tegelijk zeg ik erbij dat dit dan ook het nadeel is van kopen via internet. Immers moet jij wel de verzendkosten richting de webshop betalen. Ik koop daarom altijd mijn scherm bij of een winkel in mijn omgeving, of bij een webshop bij mij in de omgeving.

Dode pixels kan je het beste thuis controleren. Er zijn namelijk programma's die het testen makkelijker kunnen maken. Dan krijg je bijv steeds een rood-scherm, een helemaal wit scherm, een blauw scherm, etc. Dit is de makkelijkste manier om dode pixels te achterhalen.
Vind je zo een irritante dode pixel (eentje helemaal aan de zijkant is minder erg als in het midden), dan pak je het scherm weer in en breng je het terug.

Maar bij veel bedrijven krijg je veel discussies hierover. Daarom bestaat er pixelgarantie: dan heb je die discussie niet.

Bij paradigit wordt dit trouwens heel netjes gedaan. Lees dit:
http://www.paradigit.nl/?pageid=122

Dank allemaal voor jullie duidelijke en heldere adviezen.

De afgelopen dagen heb ik me nog meer (geprobeerd) te verdiepen in computer systemen en al wat daarbij komt kijken. Zo heb ik wat magazines aangeschaft en lees een aantal fora van Helpmij.

Zo kwam ik een systeem tegen wat volgens mij betere "specs" heeft dan de Paradigit. Wel wat duurder, maar ja.....

Gaarne jullie advies nogmaals:

Alternate Terra P840

Behuizing

Type Procase Zirco Case Black
Uitvoering Midi Tower
5,25 inch, extern 5 bay(s)
3,5 inch, extern 1 bay(s)
3,5 inch, intern 3 bay(s)
Formaat (BxHxD) 200 x 485 x 430 mm

Voeding

Omschrijving SHA550-12A
Vermogen 500 Watt

Processor

Omschrijving Intel® Core 2 Quad Q9550 (2,83 GHz)
Kloksnelheid 4x 2833 MHz
Level 2 Cache 2x 6144 KB
Bussnelheid 1333 MHz (Quadpumped)
Socket 775

Geheugen

Omschrijving 4096 MB DDR2
Totaal capaciteit 4.096 MB
Aantal modules 2
Type SDRAM-DDR2
Standaard DDR2-800

Grafisch

Grafische chip Radeon HD4870
Interface PCIe x16
Geheugen 512 MB
Aansluitingen 2x DVI-I

Chipset

Intel® P43

Moederbord

Aansluitingen Front: 2x USB, 2x Audio, Achter: RJ-45, COM, LPT-poort, 2x PS/2, 4x USB, 10x audio

Netwerk
Gigabit-LAN

Optische drives

DVD-ROM, Blu-ray-Combo

Harddisk

1.000 GB bruikbaar, SATA / 7200 / 32mb / 8,9ms

Cardreader
Ja

Features
X-Fi Xtreme Audio, System Fan S120, System Fan S80, WNC-0305USB (externe WLAN b/g)

Gewicht
8,9 kg

Besturingssysteem
Windows Vista Home Premium (OEM)

Software
Roxio Creator 9 Suite, Recovery Software PC Angel

Toebehoren
Driver-CD

Overige informatie

Let op: deze PC beschikt over 4GB DDR2 geheugen, hiervan kan maximaal 3,25GB worden benut met een 32bit OS.

Garantieperiode
24 maanden

Wat betekent "Let op: deze PC beschikt over 4GB DDR2 geheugen, hiervan kan maximaal 3,25GB worden benut met een 32bit OS"?

Alvast dank!

En deze is dan weer beter dan de Alternate:
http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2308
(dat was even een grapje / overdrijving)

Inderdaad is die Alternate een stuk beter, maar ook duurder.

Als ik de alternate eens vergelijk met een systeem dat ik gisteren zelf in elkaar heb geklikt bij www.zercom.eu:

126465 Club 3D HD 4870 1GB Overclocked Edition € 257,60

120717 Gigabyte GA-EP45-DS3R S775 P45 ATX | GA-EP45-DS3R € 125,00

108954 Cooler Master CM 690 | RC-690-KKN1-GP € 65,40

104116 Intel Core 2 Quad Q9550 2 83GHz Boxed € 299,00

119975 GeiL 4 GB DDR2-800 Kit | GX24GB6400C4UDC € 60,80

71926 CoolerMaster Real Power 620W Modular | 713002630-GP € 75,60

95280 Samsung SpinPoint F HD103UJ 1Tb 32 Mb | HD103UJ € 97,50

125729 NEC DVD Brander 20x SATA DL DVDRAM Light scribe Bulk Black € 25,40

116181 Microsoft Windows Vista Home Premium, SP1, 64bit, DVD, OEM, NL | € 108,00

Totaal 1114,10

(+40 euro voor het in elkaar zetten van het systeem -> kom je even duur uit)

De verschillen:
Betere kast en betere voeding (niet alleen zwaarder, maar ook van een goed merk: in de alternate zit een Sharkoon: das geen echt slechte voeding, maar wel slechter dan Coolermaster)

De 1 gigabyte versie van de HD4870: scheelt max een paar tientjes op dit moment.

Ook heb ik voor een iets beter moederbord gekozen (iets uitgebreider).

Al met al een prijsverschil van zo'n 75 euro.

Ik vind dan de prijs van het Alternate-systeem helemaal niet zo onredelijk. Immers wil alternate ook nog wat verdienen en moeten zij toch 2 jaar garantie op het systeem geven.
Bij het alternate-systeem zit ook nog een losse geluidskaart van een euro of 50, die ik niet had gekozen. Een leuk extraatje zeg maar.
Ook het Bluray-station is heel mooi. Want die kost toch zeker wel 75-100 euro!!
En als een van je kinderen ook graag Far cry 2 wil spelen, dan is het weer een extraatje!

Als je het geld ervoor hebt, dan zou ik deze zeker aanraden!

Zo kwam ik een systeem tegen wat volgens mij betere "specs" heeft dan de Paradigit. Wel wat duurder, maar ja.....
Gaarne jullie advies nogmaals:
Ik had echt in het begin van dit topic de indruk dat je ging voor een "normaal" en snel systeem. Het systeem dat je nu hebt samengesteld, is een systeem dat 75 tot 85% van de pc bezitters niet bezit.
Dat is niet wat jij wil voor de kids denk ik, maar als geld geen rol speelt.......... kopen!

Ik had echt in het begin van dit topic de indruk dat je ging voor een "normaal" en snel systeem. Het systeem dat je nu hebt samengesteld, is een systeem dat 75 tot 85% van de pc bezitters niet bezit.
Dat is niet wat jij wil voor de kids denk ik, maar als geld geen rol speelt.......... kopen!

Misschien laat ik me ook gek maken door hetgeen ik lees in magazines, hoor van collega's etc.

Het kan altijd duurder, mooier, want bij de buren is het gras altijd groener.....

Beter is het, denk ik, om inderdaad even pas op de plaats te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan