Moeilijkheden met C# en Java

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lomm3
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lomm3

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2011
Beste,
Ik ben sinds September van richting veranderd, en ben Informatica beginnen volgen. Voorheen deed ik altijd Mechanica, en omdat ik deze richting beu was ben ik overgegaan naar de ICT.

Nu komt alles ineens op mij af, allerlei nieuwe vakken; en het is ook allemaal een stuk moeilijker. Nadat ik vorige week merkte dat het mij te moeilijk werd, heb ik mijn hele cursus C# doorgenomen (alle oefeningen nagekeken, en indien ik die niet kon opnieuw gemaakt) en nu besef ik dat ik het nog altijd moeilijk vind. Ik heb er wel veel mee bijgeleerd, maar ik kan het nog niet 100%.

Daarmee zou ik nu willen vragen of jullie vroeger veel moeite hadden met dit soort dingen, en hoe jullie dat hebben verholpen? Gewoon veel oefenen, of zit er ook echt een soort van 'denkwijze' achter?

Alvast bedankt!
Lomme

Oude vaardigheden oefenen, blijven proberen, op internet zoeken naar oplossingen, meer boeken enzovoort lezen/maken

In mijn ervaring is oefenen het enigste wat goed werkt, ook nieuwe codes proberen en zelf uitvinden hoe het werkt is ook goed om je kennis te verbreden.
Als je dit doet zal je steeds minder fouten maken en gaat het code schrijven steeds vlotter :). In het begin maakte ik alleen maar fouten en kreeg ik nog geen stukje text op het scherm, maar als je eenmaal een beetje bekent bent met de syntax zal et beter gaan. oefenen, oefenen, oefenen is het beste advies :)

Hmm .. Oefenen dus. Dan ga ik vanaf nu elke dag proberen te oefenen, zelfs in de vakanties. Ik heb echt geen zin om te dubbelen voor deze vakken. Bedankt voor jullie reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan