moeite met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

meulenhof

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2005
Ik heb een Fujitsu Siemens Scaleo, P4, 1,7GHZ

Een maand of drie terug heb ik geheugen, een dvd writer en een WD harde schijf toegevoegd. Alles werkte perfect. Een weekje daarna kreeg het systeem problemen met opstarten. Dit probleem is tot nu gebleven, overigens is het niet erger geworden.

Wanneer ik de PC aanzet branden de ledjes voor de stroom en harde schijf, op het scherm komt ook het Fujitsu Logo en ik zie dat het systeem de DVD Rom en Writer controleert. Echter na ca. 8 sec valt het ledje van de harde schijf uit, en blijft de cursor in de linkerbovenhoek van het verder zwarte scherm knipperen. Het systeem start niet verder op.

Meestal moet ik het systeem 10 keer opstarten voordat hij doorstart. Al ik het systeem echter gebruikt heb en ik zet hem uit en redelijk snel daarna weer aan loopt hij wel in een keer door.

Na het opstarten wekt het systeem verder perfect.

Wie heeft een oplossing of denkt de oorzaak te kennen.

Alles wel goed aangesloten.
Harddisk met besturing programma als master en de volgende had als slave.
Dvd-rom als master en de writer als slave.

LEESVOER

Laatst bewerkt:
goed aangesloten

Ja, heb later ook de IDE kabels nog een keer goed aangedrukt. Overigens werkt na het opstarten alles perfect.

Staat alles goed in de bios?
Toevallig geen pinnetje verbogen op de aansluitingen van de ide.

Of al je drives er wel in staan.
Anders koppel ze eens stuk voor stuk los die je er het laatst bij hebt geplaatst en kijken of die dan goed opstart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan