Moeite met schermresolutie aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vicenza

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2010
Hallo,

Allereerst ben ik nieuw dus bij deze hallo allemaal :thumb:
Ik ben Vincent , 27 en uit Utrecht

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Na mijn grote partitie volledig te hebben gewist heb ik Windows 7 32-bit Ultimate geinstalleerd.
Deze werkt naar behoren echter kan ik mijn beeldschermresolutie niet meer goed aanpassen en heb ik inmiddels al reeds gelezen dat ik drivers moet updates/aanpassen. Daarnaast weergeeft hij hem niet goed op mijn Extern scherm (Acer X243HQ) maar dat is bijzaak nu.
Na Windows Update kon ik mijn resolutie nog steeds niet aanpassen.

Ik heb drivers getracht te installeren echter zonder succes.
Wie kan mij helpen welke driver te installeren? Die van SiS lukt niet omdat die niet windows 7 heeft.

Mijn gegevens zijn:
Acer A6000 U (A6u)
Moederboord type: Mobile AMD Sempron LV, 1800 MHz (9x200) 3100+
Moederboord naam: Asus A6000u Series Notebook
Moederboord chipset: SiS M760GX, AMD Hammer
Videokaart: SiS M760GX (128mb)
Biostype: AMI (05/04/06)
DMI BIOS Vendor : American Megatrends Inc.
DMI Bios Version: 212
DMI System Manuf.:ASUSTek Computer Inc.
DMI System Product A6u (A6000 Series)

Ik hoor heel graag van jullie.

Gr Vincent

Goedenavond,

Welkom op Helpmij,

Denk dat je een probleem hebt je had beter even vooraf kunnen kijken of alle drivers voor je hardware voorradig zijn. volgens mij is er geen driver voor de SiS M760GX maar hoop voor je dat ik het mis heb

Hallo, en dank voor je reactie

Ik heb inmiddels al een driver weten te installeren en nu kan ik 2 resoluties hoger.

Het beeld is dan heel scherp in de hoogste resolutie alleen glijd ik als het ware over het scherm. (alsof ik door een vergrootglas kijk.... Is hier iets aan te doen?

Hallo, en dank voor je reactie

Ik heb inmiddels al een driver weten te installeren en nu kan ik 2 resoluties hoger.

Het beeld is dan heel scherp in de hoogste resolutie alleen glijd ik als het ware over het scherm. (alsof ik door een vergrootglas kijk.... Is hier iets aan te doen?

Even een belangrijke vraag, je videokaart heeft 128Mb geheugen maar hoeveel heeft je pc er 1 of 2 Gb is krap beter zou zijn 4 Gb of meer.

Maar terug komend op je videokaart 128 Mb is veel te weinig video geheugen voor Windows 7 en dan krijg je een vertraging wat zich uit in wat je beschrijft.

Zet ver maar gewoon weer XP op of anders Linux Ubuntu bijvoorbeeld.:o

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan