moeite met verkrijgen van netwerkadres.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spacemonkey

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Hallo,

Ik heb standaard het probleem om internetverbinding te behouden bij welk draadloos netwerk dan ook. Het probleem doet zich als volgt voor:

- De netwerkadapter probeert automatisch mijn laptop met een draadloos netwerk te verbinden; dit zijn bepaalde netwerken waar ik regelmatig van gebruik maak en de netwerksleutels van heb. Ik heb goede tot uitstekende ontvangst, de netwerkadapter staat aan.

- Het verbinden gaat vaak moeilijk, meestal krijg ik de eerste automatische verbindingspoging al het bericht "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden". Na een of meerdere keren op herstellen te hebben geklikt heb ik eindelijk netwerkverbinding en kan ik daadwerkelijk op internet.

- Vaak word de verbinding binnen 5 à 10 minuten weer verbroken, en moet ik weer op herstellen klikken. dit blijft zo aan de gang gaan, en gebeurt in meer of mindere mate bij elk netwerk waar ik gebruik van maak. Soms lukt het na een tijdje totaal niet meer om verbinding te krijgen en blijft de adapter eeuwig proberen om een netwerkadres te verkrijgen (met dat heen en weer bewegende bolletje).

- Ik heb een Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN;
- Ik heb hiervoor de nieuwste drivers geïnstalleerd;
- Ik laat automatisch een IP-adres toewijzen.
- Ik maak gebruik van verschillende besloten netwerken van anderen waar ik toegang tot heb gekregen. Ik kan dus niet bij een router/server de instellingen wijzigingen omdat deze niet van mij zijn, en het lijkt me dat het probleem hier ook niet ligt, toch?

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen?

Beste,

Een vervelend probleem. Dit probleem heb ik ook een tijd gehad.

1. Welk besturingssysteem gebruik je?
2. Welke router gebruik je (meest)?
3. Heb je nog service packs geïnstalleerd?
4. Heb je laatst nog nieuwe software geïnstalleerd.
5. Laat een (goede) anti virus je pc eens helemaal scannen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan