Moet altijd router resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Louise1

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2009
Hallo,

Een vraag over de verbinding van de router (Sitecom) met internet.

Volgens de pc heb ik met opstarten verbinding met internet, maar de pagina's worden niet weegegeven.
De router maakt op de een of ander manier niet automatisch verbinding met internet (hoewel de pc dus van wel zegt).
Verbinding herstellen via pc werkt niet, hij hersteld wel maar krijg toch geen verbinding.

Ik moet dan het stekkertje van de router eruit halen.
Soms moet dat meerdere keren, voordat ik verbinding heb.

Op zich werkt dat wel, maar ik moet elke keer onder m'n bureau duiken.
Soms blijft hij ook urenlang hangen in "IP-adres verkrijgen" hangen, maar dan heb ik intussen al wel gewoon verbinding.

Weet iemand daar een een oplossing voor?

Liefst in eenvoudige taal, want ik weet er niet zoveel van :o

is het een draadloze router of een bekabelde?

Weet je het type?

Het type van de router is Sitecom WL-114 V2

Er loopt een draad van de router naar het modem (Speed Touch Home Alcatel), die is bedraad, neem ik aan, want dit is de 'hoofd-pc'.

Dus router is bedraad, denk ik?

Je router is een draadloze router want hij heeft een antenne en er zit waarschijnlijk geen kabel tussen je pc(s) en je router.

Kijk even in de gebruiksaanwijzing hoe je een ander kanaal insteld, goede kans dat je probleem dan verholpen is

WL-114.jpg

Bedoel je dit?

Of iets anders?

Windows XP
• Klik op de toets “Start” in de taakbalk van Windows en selecteer achtereenvolgens “Settings” [“Instellingen”], “Control Panel” [“Configuratiescherm”] en “Internet options” [“Internet-opties”].
• Selecteer het tabblad “Connections” [“Verbindingen”] en klik op de toets “Settings” [“Instellingen”].
• Wanneer de “New Connection Wizard” [“wizard Nieuwe verbinding”] start, klikt u op Next” [“Volgende”].
• Selecteer “Connect to the Internet” [“Verbinding met het Internet maken”] en klik op “Next” [“Volgende”].
• Selecteer “Setup my connection manually” [“Ik wil handmatig een verbinding instellen”] en klik op “Next” [“Volgende”].
• Selecteer “Connect using a broadband connection that is always on” [“Verbinding maken via een permanente breedbandverbinding”] en klik op “Next” [“Volgende”].
• Klik op “Finish” [“Voltooien”] om de installatie te voltooien en de wizard te sluiten.
• Klik op de toets “Start” in de taakbalk van Windows en selecteer achtereenvolgens “Settings” [“Instellingen”], “Control Panel” [“Configuratiescherm”] en “Internet options” [“Internet-opties”].
• Selecteer het het tabblad “Connections” [“Verbindingen”] en klik op de toets “LAN Settings” [“LAN-instellingen”].
• Zorg ervoor dat geen van de selectievakjes in het venster met LAN-instellingen is aangevinkt.

Nee.

Is je pc met een kabel verbonden met je router of draadloos?

Start>uitvoeren. Typ daar cmd en klik op enter
In het volgende venster typ je ipconfig en weer enteren
achter "standaardgateway" staat een ip-adres, dat is het adres van je draadloze router.
Typ dit adres in InternetExplorer of FireFox
Je komt nu in het inlogvenster van je router
Log in en zoek de pagina of het tabblad waar je het kanaal kunt wijzigen. Kies een kanaal aan de andere kant van wat mogelijk is, bijv: je hebt nu kanaal 11, doe dan kanaal 3 of andersom. Het komt niet zo nauw

Nou, dat heb ik gevonden en gewijzigd.

Ik heb nog niet opnieuw opgestart, want zonder verbinding kom ik ook niet meer in de router..

Nu is mijn vraag dus..krijg ik hier geen problemen mee in de zin van dat ik helemaal geen verbinding zou kunnen krijgen door deze wijziging?

Dus voordat ik alles opnieuw opstart wacht ik nog ff op bericht :)

Het veranderen van je kanaal zou geen verbindingsprobleem moeten opleveren. Je netwerkadapter in je pc maakt verbinding en past zich aan het ingestelde kanaal van je router aan. In het ergste geval leg je even een kabel tussen je pc en router

netwerkkabel, een brede telefoonkabel zeg maar. Zit waarschijnlijk tussen je modem en je router. Je router heeft één in- en 4 uitgangen. Sluit de kabel aan op een uitgang en op de netwerkkaart achter in je pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan