moet ik een nieuwe video kaart aanschaffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferdibulk

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2007
Ik heb het probleem dat me videokaart de hele tijd vast loopt. Mijn beeldscherm knippert dan een paar keer en dan krijg ik de melding dat de VPU recover functie in werking is gesteld. Wat is er nu aan de hand? ik krijg het zelfs als ik niets doe met me computer. Gewoon tijdens het typen in Word ofzo dan gebeurt het al. Moet ik nu een andere videokaart kopen of zijn er nog andere optie's

Heeft de videokaart eerder goed gewerkt ?
Heb je de videokaart overclocked ?

Heeft altijd goed gewerkt en heb hem niet overgeclocked. ga nu even kijken hoe het zit met de drivers verwijderen en opnieuw installeren. tis idd een ati kaart

Nee, dat werkte niet hij doet het nog steeds. heb hem getest door een game opstarten viel meteen uit en herstarten

Zou je anders kunnen controleren of de koeler draait van de videokaart.
Of kijken met Everest wat de temperaturen zijn van de kaart.

mijn koeler doet het
en dit zijn de temperaturen die everest door geeft

moerderbord 40
CPU 54
GPU 53
GPU geheugen 39
HDD 44

toeren
GPU 5016

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij niet al te gekke waardes.
Heb nog eens even op Internet gezocht, en bij sommige verdween het probleem nadat ze extra koeling hadden geïnstalleerd.
Wellicht kun je eens proberen met je kast open. En als dat niet werkt, pak er dan een fan bij (zo'n geval wat je in de zomer ook wel gebruikt) en richt die op de kaart/kast.
Mocht dit ook niet werken dan kun je denk ik een temperatuur probleem uitsluiten.

dat doe ik even kijken of die het dan wel doet

ook niet bij het laden van C&C 3 demo valt die meteen uit. had er een 8x8 fan op gezet

Laatst bewerkt door een moderator:
welke videokaart heb je ?

meby is die gewoon kapot en ben je toe aan een nieuwe ?

Tsja, het zou inderdaad kunnen dat er intern iets kapot is (heugenblokje bijv.). Zou bijvoorbeeld wel verklaren waarom het ook tijdens simpel desktop werk gebeurd.
Misschien kun je een kaart van iemand lenen om te kijken of die het wel doet ?

heb zelf de x600xt wel een oude ja, maar andere videokaarten werken wel.

Nou als een andere videokaart wel werkt mag je aannemen dat je huidige gewoon kapot is, en dan zul je dus op zoek moeten gaan naar een nieuwe.

Heeft iemand anders nog een idee voor een goed kaartje. zoiets als hierboven maar dan pci.

Volgens mij zijn er niet zoveel PCI kaarten, en is AGP niet sneller ?

die er nu in zit is ook een pci. maar volgens mij een pci-e zijn er toch ook veel van te vinden? en of agp sneller is zou ik niet weten.

PCI is geheel wat anders dan PCI-Express. PCI-E is (vaak) wel sneller dan AGP. Dus als je pc pci-e ondersteund dan zou ik voor zo'n kaart gaan. Deze zijn het beste te verkrijgen.

Laatst bewerkt:
heb nog voor de zekerheid gekeken maar heb inderdaad een pci-e, hebben jullie nog een goede aanrader. Het liefste met 256 mb of hoeft dat niet echt? in de prijs catagorie als die andere.

Wellicht aan Ati x1600 pro 256MB kun je zo rond de 80,- Euro vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan