Moet ik me zorgen maken over de temperaturen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nerotix

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2009
Heey ,

Ik heb gister allemaal nieuwe onderdelen gekocht voor mn pc ma eerst blies mn CPU cooler flink hard, kheb de kast beetje schoongemaakt en ff een cooler voor mn HDD gedaan maar ik ben toch nog niet echt gerust gesteld qua de temperaturen, wat vinden jullie, zijn de temperaturen goed?( hier volgt een screenshot ):

Ut gaat om een AMD Phenom II x3 720 Black Edition(CPU)
De temperaturen van mijn CPU liggen gemiddeld tussen de 45 en 53 in, 45 als ik gwn zit te internetten en dergelijke en ong 53 als ik aan het gamen ben ( World of Warcraft ).
En hoe hoog mag de temperatuur worden van "core"? (zoals je ziet op de screenshot)

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje gerust stellen:P

Groeten Clemens

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Probeer een met pc wizard te kijken naar de temp want speedfan is niet zo goede optie volgens mij.

Modag

Goedemorgen,

Probeer een met pc wizard te kijken naar de temp want speedfan is niet zo goede optie volgens mij.

Modag
Goedenmiddag,

Ik heb gedaan wat je zei en dit is het resultaat:

Ziet het er allemaal beetje goed uit? of moet ik me zorgen maken?

Groeten Clemens

Hoi,

Zorgen volgens mij niet al is hij wat hoog de temp je hebt alles schoon gemaakt misschien is wat nieuw koel pasta tussen processor en koeler nog een optie en heb je genoeg luchtflow in de kast?

Modag

Hoi,

Zorgen volgens mij niet al is hij wat hoog de temp je hebt alles schoon gemaakt misschien is wat nieuw koel pasta tussen processor en koeler nog een optie en heb je genoeg luchtflow in de kast?

Modag

Jah gister schoon gemaakt etc zat veel stof in, koelpasta gister ook opnieuw opgedaan dus dat zit wel snor denk ik maar wat bedoel je precies met luchtflow? of die op een open plek staat ofzo? want hij staat niet echt in het open ofzo, hij zit links onder mn bureau tegen een muur aan zeg maar, een ruimte van 10 cm over voor lucht ofzo, weet niet of dat is wat je bedoelt met luchtflow?

groetjes

Hoi,

Nee eigenlijk bedoel ik of je case fan's hebt die koele lucht van buiten naar binnen brengt en weer eruit trekt .
Meestal voor onderin en achter net onder de voeding er weer uit.

Modag

Hoi,

Nee eigenlijk bedoel ik of je case fan's hebt die koele lucht van buiten naar binnen brengt en weer eruit trekt .
Meestal voor onderin en achter net onder de voeding er weer uit.

Modag

Jah dat is in orde denk ik, kheb een coolertje aan de voorkant zitten ( voor de HDD ), een cooler onder de voeding ( best groot ) en ofc cpu cooler etc ( de standaard coolertjes )

Hoi,

Nou als dit allemaal in orde is zie ik weinig problemen wel even in de gaten houden.

Modag

Ps als je met een boxed proceskoeler draait zou je een andere koeler kunnen overwegen die koelen over het algemeen wat beter

Laatst bewerkt:
wat bedoel je precies met een 'boxed processorkoeler' ?
Sry voor late reactie, ben druk geweest.

groeten

boxcooler is de standaard koeler die bij de processor geleverd wordt.

grtjes dag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan