Moet ik nu DVD -R of DVD+R kopen???

• Onderwerp starter Onderwerp starter ojan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ojan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
hallo,

Ik heb reeds een http://www.whatvideotv.com/testbench/DVDPlayers/Philips/PhilipsDVD-763SA.php]Philips DVD 763SA[/URL] in de living op mijn bioscoopsysteem hangen. Nu wil ik voor mijn pc een DVD writer kopen die dan uitteraard compatibel is met mijn woonkamerdvd. Nu denk ik wel een DVD writer te kopen die compatibel met de bijde standaarden, maar ik had toch graag geweten welke standaard ik nodig heb voor mijn woonkamerdvd. Weet iemand waar ik die info kan vinden???

Dank, johan

Op mijn Pioneer DVD-speler werken beide soorten.

Het maakt voor het afspelen dacht ik niet zoveel uit. Voor het branden wel. Het speelt dus vooral een rol wanneer je ook echt een dvd brander wilt. Alhoewel daar ook steeds meer en/en in komt. Sommigen kunnen nu ook al én + én - aan...

De + versie is beter!

Ik zou overigens wel voor een + en - brander gaan, want dan zit je altijd goed.

Je weet nooit van wie je een schijfje krijgt voor je verjaardag of voor een kopie voor een colega die er geen barst van snapt. Als er straks toch één systeem overblijft zit je altijd goed. (het bekende VHS verhaal)

beter ? dat raakt kant nog wal.
het gaat niet om het beter maar om toekomstige ondersteuning. bedrijven zoals siemens e.d zijn meer pro + branders, maar ik las vorige maand dat M$ een zelf ondersteunend type onwikkeld en voorkeur gaat uit naar - branders

Iedereen bedankt voor jullie reakties, maar ik wil gewoon weten als ik een "backup" maak van mijn dvd's, moet ik dan DVD-R of DVD+R branden voor mijn type woonkamerdvd speler??? (philips DVD 763SA)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan