Moet ik partitie verwijderen bij opnieuw installeren XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is bij de NTFS de mtf en bij FAT32 de fat, dus bij jouw de eerste neem ik aan, maar het is een vreemde melding als je XP erop wilt zetten, vandaar mijn advies een chkdsk uit te voeren, zou overigens niet weten wat de oorzaak werkelijk is, nooit bij de hand gehad.:o

Ik neem aan dat je een XP sp2 cd hebt gebruikt en dat de schijf op de primaire (1e) IDE poort(dit moet) is aangesloten zoals Lange Pier al heeft gevraagd.
Wordt de schijf goed herkend in de bios?
Wanneer dit allemaa het geval is kun je nog een fixmbr proberen zoals hier beschreven.
Start Windows niet meer op, dan is het mogelijk dat de bootsector is beschadigd. Deze kan bij Windows XP worden hersteld door op te starten vanaf de Windows XP-CD en te kiezen voor de optie Herstellen (R). Kies de gewenste Windows-installatie en geef het wachtwoord (is er geen wachtwoord ingesteld, bevestig dan alleen met de ENTER-toets). In de herstelconsole kan vervolgens met het commando FIXBOOT (ga akkoord met de J-toets) het opstartproces worden hersteld. Met het commando FIXMBR wordt de master bootrecord (MBR) hersteld. Het commando HELP toont informatie over de verschillende commando’s en met het commando EXIT wordt de herstelconsole verlaten.
De schijf zou natuurlijk defect kunnen zijn, maar het lijkt me niet zo heel waarschijnlijk, dat dit het het geval is (de schijf deed het toch goed voor die tijd?).
Verder is de partitie te herstellen met een programma als Acronis disk directory suite, maar dat zijn helaas commerciele programma's.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Beste allen,

het is opgelost!!! Een vriend heeft even Norton Disk Doctor gedraaid en die herstelde in 3 seconden de partitietabel. Wel een gedoe even schijfje in zijn PC hangen, maar de moeite waard.

Bedankt allen voor het meedenken:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan