Moet je een moederbord nog instellen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,
IK heb alleen een vraagje.
IK zou graag zelf is een compleet systeem willen bouwen, dus in een kale kast.
Mijn vraag hierover is: Als ik een goed nieuw moederbord in de tower heb geplaatst, moet ik dan in de bios nog bepaalde instellingen veranderen, of moet dit gebeuren nadat ik de processor en geheugen e.d op het moederbord aangesloten heb.
Moet ik nog jumpers omzetten.

Kan iemand mij vertellen welke werkzaamheden er nog allemaal bijkomen voor het plaatsen en installeren van een moederbord .

Heel erg bedankt,
Barney

Dat is heel erg afhankelijk van het merk/type dat je koopt. Over het algemeen staat het BIOS op "automatisch" wat inhoudt dat je niets hoeft in te stellen, processor, geheugen, floppy, harde schijf enz enz.. installeren moet dan voldoende zijn.

Koop een moederbord met een duidelijke handleiding, lees deze van te voren in (zijn altijd te downloaden van de site van de fabrikant).

Bij de meeste niet, sommige wat goedekoper zul je nog moeten nakijken op jumpers en Mhz settings. Meestal (vooral bij Asus en Epox e.d) is het al van te voren gedaan en herkent hij de processor meteen.

Raadpleeg altijd de manual van je moederboard even.

als je dit niet weet, kun je het beter samen met iemand doen die er iets meer verstand van heeft

Dat is juist wat ik niet wil, het zal toch niet zo moeilijk zijn om een moederbordje in te bouwen en alles erop aan te sluiten

groeten Barney

Nee niet moeilijk, maar gamemaster heeft wel gelijk, doe het één keer met iemand die het vaker heeft gedaan voordat je een duur moederbord vernield.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan