Moet Zonealarm in netwerk op elke pc ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
We draaien hier op het werk een netwerkje.

Via dit netwerk kan iedereen via een ADSL-verbinding op internet.

Is het nu noodzakelijk dat ik op ELKE pc zonealarm installeer of alleen op de server ?

Jacco
 
Alleen op de server, als die goed dichtgetimmerd zit dan kan immers niemand op je server en netwerk komen..
 
Oké, bedankt.

Even iets anders:

ik krijg geen email meer als er iemand heeft gereageerd, terwijl het in mijn profiel wel aanstaat.

Ik heb bij hotmail gekeken en daar staan jullie ook niet geblokkeerd. Hoe kan dat ?

Jacco
 
Waarom zou je het niet op iedere PC installeren?
Wanneer er iemand binnen het netwerk een poort naar buiten open zet, dan zijn de andere PC's toch nog beschermd.
Dit hoeft niet expres te gebeuren, maar kan ook per ongeluk. Zo gaat het meestal overigens.

Mvg Sigma
 
Geplaatst door sigma
Waarom zou je het niet op iedere PC installeren?
Wanneer er iemand binnen het netwerk een poort naar buiten open zet, dan zijn de andere PC's toch nog beschermd.
Dit hoeft niet expres te gebeuren, maar kan ook per ongeluk. Zo gaat het meestal overigens.

Mvg Sigma

je zet op de server een poort open. Die kan je forwarden naar een poort op een computer binnnen het netwerk. Dus het blijft zoals het is, is de server beveiligt dan is de rest dat ook.
 
nee.

Op een netwerk, gaat het erom dat de hoofdcomputer, alles heeft, natuurlijk kun je het ook op de andere pc's installeren, maar het zou niet echt veel oplossen
 
Waarom neem je als bedrijf niet het gemak van (bv een Draytek Vigor ) router? Hoef je ook niet met een extra firewall te werken.
Als het bedrijf het wil betalen zou ik er zeker naar kijken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan