Mogelijk dat een geforce niet in mern comp kan???

Status
Niet open voor verdere reacties.

mc_shrimpie

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2002
HOi, ik woue een Geforce 4 Mx 64mb kopen maar het bleek dat het niet in men comp kan :er zou een latje naast zo die 3 witte latjes moeten zitten,kan dit?

Betekend dat dat ik geen nieuwe 3D-kaart kan kopen?

Als die kaart in je computer kan moet er naast al die witte gleuven ergens een bruine gleuf zitten. (Idd AGP slotje)

en dan nog iets........
helaas werken niet alle moederborden perfect samen met een gforce.

Ik heb zelf een moederbord van Abit Ka7A of zoiets.
Als ik daar een gforce2 mx400 64 MB in zet en vervolgens probeert om windows xp te instaleren dan kun je dat mooi vergeten. Doet ie niet.

Eerst een gewone grafische kaart inzetten, dan instaleren, kaart eruit gforce erin en dan herkent windows hem wel en wordt ie ook geïnstalleerd.

Omslachtig maar helaas, anders gaat het niet.

Martin

Geplaatst door Z-Dragon
Nee, dan zou je je moederbord moeten vervangen.

aj, da's duur zeker,en dan zouk ook nog al die onderdelen moeten verplaatsen?

moederbord dient dat eigenlijk alleen maar om de onderdelen op te plaatsen?

ps:kan ik geen andere 3-D kaart erin plaatsen?want ik heb eral een 3-D kaart insteken,Hoe kan dat dan?

Het hart van je comp is een goed moederbord.Dus investeer hier een paar centen in,en je bent van het gezeik af.(euro 200).

Geplaatst door Z-Dragon
Als die kaart in je computer kan moet er naast al die witte gleuven ergens een bruine gleuf zitten. (Idd AGP slotje)

Zit da aan de linkse of aan de rechtse kant van die 3 witte gleuven,zit het aan de linkse heb ik het wel denk ik, Ik heb zo'n gleuf dan wit dingske genaamd PCI3 dan PCI2 dan PCI1 dan naast dat een klein dingske genaamd JP5 .

Die witte PCIsloten ('gleufjes') zijn insteekgleuven voor bijv. geluidskaart, modem o.a.
Zijn dus PCI sloten, geen AGPslot. Daar is er maar een van. Kijk hier 'ns verder. Is duidelijk met foto's enzo. Suc6

Geplaatst door windoos
Die witte PCIsloten ('gleufjes') zijn insteekgleuven voor bijv. geluidskaart, modem o.a.
Zijn dus PCI sloten, geen AGPslot. Daar is er maar een van. Kijk hier 'ns verder. Is duidelijk met foto's enzo. Suc6

Die fotos zijn nie echt duidelijk,kan nie zien waar die staat(toch niet via men boekske)ben van plan men comp es open te halen,maar als het er niet zou inzitten zo'n slotje,betekend dat dat ik geen enkele 3-D kaart erin kan steken?Dat zou toch niet kunnen want er zit al een 3-Dkaart in men computer.

greetzzzzzzzz MC_SHRIMPIE

Laatst bewerkt:
allez weet niemand of ik,als ik niet zo'n slotje heb ik geen enkele 3-Dkaart erin kan steken?

En je huidige kaart waar zit die dan in? Als het een bruine korte is kun je hem toch vervangen, als het een witte is dan zul je op zoek moeten naar een kaart die in een PCIslot kan en dat zal nog niet meevallen.

Je hebt 2 verschillende soorten insteekvideokaarten (3x woordwaarde); n.l. de PCI en de AGP kaarten.
Theoretisch is de AGPkaart sneller dan de PCIkaart, respectievelijk dacht ik 66mb/sec tegen 33mb/sec.
Ervan uitgaande dat je PCIsloten hebt, kun je een PCI videokaart (3Dkaart) kopen en deze in een vrij PCIslot stoppen. Of jij een AGPslot hebt op je moederbord, dat weet ik niet.
Suc6

Geplaatst door windoos
Je hebt 2 verschillende soorten insteekvideokaarten (3x woordwaarde); n.l. de PCI en de AGP kaarten.
Theoretisch is de AGPkaart sneller dan de PCIkaart, respectievelijk dacht ik 66mb/sec tegen 33mb/sec.
Ervan uitgaande dat je PCIsloten hebt, kun je een PCI videokaart (3Dkaart) kopen en deze in een vrij PCIslot stoppen. Of jij een AGPslot hebt op je moederbord, dat weet ik niet.
Suc6

Ok,mazar zijn de 3-D kaarten die in een PC slotje kunnen,veel slechterof veel duurder?kan er geen enkele Geforce in?En hoe kan ik weten of het een 3-D kaart is voor een Agp of een PCI slotje?

Geplaatst door mc_shrimpie

Ok,mazar zijn de 3-D kaarten die in een PC slotje kunnen,veel slechterof veel duurder?kan er geen enkele Geforce in?En hoe kan ik weten of het een 3-D kaart is voor een Agp of een PCI slotje?
Prijs weet ik niet. Waarschijnlijk zijn PCIkaarten een uitstervend soort, wat dit betreft. Of de kaarten veel slechter zijn, daar ga ik geen antwoord opgeven, want de prestaties worden door meerder factoren beïnvloed en zeker niet alleen door de videokaart. Maar vraag jezelf 'ns af hoe het komt dat men de stap richting AGPkaarten heeft gemaakt. Over het algemeen durf ik dus wel te stellen dat de heden ten dage high-end videokaarten (Geforce4ti, ATI Raedon 9700pro, Matrox parhelia) allemaal een AGPslot behoeven. Al denk ik niet dat je voor zo'n kaart moet gaan, da's weer een ander verhaal.
Vragen staat vrij en in de winkel heet dat service. Dan kunnen ze je echt wel info geven over de prijzen en beschikbaarheid van PCIvideokaarten, moet zeggen dat ik er zelf ook niet al teveel kaas van heb gegeten.
suc6

Geplaatst door martin van de mortel
en dan nog iets........
helaas werken niet alle moederborden perfect samen met een gforce.

Ik heb zelf een moederbord van Abit Ka7A of zoiets.
Als ik daar een gforce2 mx400 64 MB in zet en vervolgens probeert om windows xp te instaleren dan kun je dat mooi vergeten. Doet ie niet.

Eerst een gewone grafische kaart inzetten, dan instaleren, kaart eruit gforce erin en dan herkent windows hem wel en wordt ie ook geïnstalleerd.

Omslachtig maar helaas, anders gaat het niet.

Martin

[offtopic]
Een BIOS update doet wonderen.....
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=105219 [/offtopic]

Er zijn nog wel PCI videokaarten te koop. Natuurlijk leggen ze het af tegen de huidige AGP monsters, maar als je on-board videokaart (wat je nu waarschijnlijk hebt) niet al te bijzonder is, zal je er toch heel wat mee kunnen winnen.
G4MX440SE is een Gforce videokaart in pci uitvoering met 64mb geheugen, geen monster, maar zeer behoorlijk presterend. Zowel MSI als Sparkle levert deze kaart en zijn beiden te koop bij www.alternate.nl voor € 95

Even de term 3D -kaart.
Ik neem aan dat je geen 3dfx kaart bedoeld, maar een videokaart.

Quote:"Ps Kan ik er geen andere 3D kaart inplaatsen. Want ik heb er al een 3D kaart insteken, Hoe kan dat dan?"

Waarschijnlijk bedoel je een Videkaart, en de manier waarop 't op het mobo wordt gezet.

Ik heb nl. een Logitec-3G-force, en die is "incompatible"
met m'n "Monster VodooII-3dfx versneller".

Groeten, Gimli.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan